Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Gør din influencer til mere end et reklameskilt på SoMe

Bruger du stadigvæk halvhjertet energi på din influencer marketing og ærgrer dig over for få leads og konverteringer? 

Så er det måske på tide, at du tænker din influencer marketing ind i din overordnet markedsføringsstrategi. Dermed skaber du mere værdi for både din virksomhed og din udvalgte influencer. 

I sin mest simple form foregår influencer marketing nemlig således: Din virksomhed betaler en influencer, imod dit produkt eller ydelse bliver fremhævet på influencerens sociale medier. 

Hvis du derimod lykkedes at stable et ægte samarbejde på benene, kan du gøre din influencer til en helhjertet ambassadør for dit brand — både online og offline. På den måde øger du eksponeringen af dit produkt og troværdigheden over for influencerens følgere, og det er noget din influencer bestemt også er interesseret i. 

Her er tre bud på at inddrage influencers.

Hent feedback på nye produkter og prototyper

Hvis du har valgt din influencer helt rigtigt, repræsenterer hun din fokusgruppe og dermed dine potentielle købere. Det er derfor helt oplagt at spørge din influencer til råds, når I er ved at videreudvikle jeres produkter eller har behov for nye input til produktporteføljen. 

Det kan især være en god ide, hvis din influencer fremstår som en autoritet eller ekspert inden for din branche. Se bare på sportsbrandet Nike, der med stor succes brugte basketball-stjernen Michael Jordan som ambassadør i 80’erne og 90’erne, og som i nyere tid har involveret crossfit-legenden Mat Fraser i udviklingen af crossfit-skoene fra Metcon-serien

Influenceren vil ligeledes lave opslag med en større engagement og stolthed, hvis de har bidraget til processen. 

Brug influencers som eksperter på dine egne platforme 

Frem for at din influencer kun skal repræsentere dit brand på hendes/hans egne medier, giver det lige så god mening at inkludere din ambassadør på din virksomheds platforme som jeres Facebook-side eller blog.  

Eksempelvis samarbejder webshoppen Pulsure.dk med en lang række professionelle cykelryttere om at promovere produkter på deres sociale medier. Pulsure.dk er dog gået skridtet videre og har lavet en artikel til deres træningsunivers, hvor de spørger rytterne om deres bedste træningsråd. Denne artikel har styrket samarbejdet, givet indhold til Pulsure.dks egne sociale platforme og styrket trafikken til deres hjemmeside. 

Inviter dine influencers med til den næste konference 

Konferencer afholdes stadig i stor stil i mange brancher. Inviter gerne dine influencers med som deltager eller produkt-ekspert til at stå på jeres stand. 

Hermed bliver dit brand styrket offline med promovering fra et kendt ansigt. Og mon ikke influencerne lægger et opslag eller to op fra en stor konference, og dermed giver jer yderligere eksponering. 

Influencerne selv har også glæde af at deltage i et branche-event. De har mulighed for at skabe et større netværk og selvfølgelig deltage gratis på en konference, hvor billetprisen ofte er meget dyr. 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Founder og CMO i Make Influence

Rasmus Bruus Larsen er Founder og CMO i Make Influence. Han har i mere end otte år arbejdet med e-commerce og online markedsføring. Han har altid interesseret sig meget for marketing og har blandt andet specialiseret sig inden for e-mail marketing, influencer marketing, konverteringsoptimering, SoMe og forretningsudvikling.
 

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

To influencers poserer foran hvid væg
Rasmus Bruus Larsen
Founder og CMO i Make Influence
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Skal du i gang med influencer marketing? 

Smartphone med instagram og micro influencer profil
Rasmus Bruus Larsen
Founder og CMO i Make Influence
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Micro influencer marketing er en god vej til at vise dine produkter for en relevant målgruppe og dermed få flere kliks og booste salget. Men hvordan kommer du i gang med micro influencers?

Founder og CMO i Make Influence

Rasmus Bruus Larsen er Founder og CMO i Make Influence. Han har i mere end otte år arbejdet med e-commerce og online markedsføring. Han har altid interesseret sig meget for marketing og har blandt andet specialiseret sig inden for e-mail marketing, influencer marketing, konverteringsoptimering, SoMe og forretningsudvikling.
 


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her