Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

3 tips til at komme godt i gang med micro influencers

Micro influencer marketing er en god vej til at vise dine produkter for en relevant målgruppe og dermed få flere kliks og booste salget. Men hvordan kommer du i gang med micro influencers? Og hvordan vælger man den rette? Det får du tre konkrete råd til her. 

Hvad er en micro influencer? 

Micro influencers har typisk mellem 5000 - 25.000 følgere. Deres profiler er kendetegnet ved at have fokus på en niche baseret på deres interesser og passion. De virker mere personlige end de store profiler, men de er lige så professionnelle.  

Micro influencernes store fordel er troværdighed og større engagement-rater. De giver et mere autentisk indblik i deres verden, og denne personlige vinkel gør, at følgerne ikke har reklame-skyklapperne fremme. For din virksomhed og produkter betyder det, at de bliver eksponeret for færre personer, der til gengæld er mere modtagelige. 

Det var en kort definition. Her kommer rådene til at komme i gang. 

Overvej hvilken platform skal det være?

Før du overvejer, hvilken micro influencer, du vil samarbejde med, er det godt at tage et skridt tilbage og først overveje, om du vil eksponeres på Instagram, YouTube eller en blog? Eller flere platforme på samme tid? Mulighederne er mange, men hver platform har sine fordele. 

Instagram er især god til mode, mad, rejser, bolig og hudpleje samt andre produkter, der egner sig godt til et visuelt univers. Det er en bred platform, hvor ca. 34% af den danske befolkning har en profil ifølge tal fra Danmarks Statistik. 

På YouTube er der mere spillerum med videoerne, og her kan micro influenceren virkelig være kreativ med kampagnen. Her kommer livsstilsprodukter og oplevelser virkelig til sin ret - især over for et yngre publikum. 

Du kan også vælge at gå efter en blog. Her kan du få en grundig beskrivelse af jeres produkter og et stærkt link, der også styrker jeres SEO. Målgruppen afhænger af bloggens fokus.

Vælg den rigtige micro influencer

Hvem den rette micro influencer er for jer, kommer an på dit produkt og branche og deres fokus og interesser og følgerskare.  

Med mindre du bruger en influencer platform, kræver det lidt gravearbejde at finde den rigtige micro influencer. Men surf rundt på den valgte platform og besøg forskellige profiler. Der skal nok dukke et relevant match op.  

Plej den gode relation

Influencer marketing handler ikke kun om produkter og kampagner, men også om relationer. 

Både mellem influenceren og følgerne, men især også mellem jer og influenceren. Giv derfor micro influenceren frihed til at lave opslag i tråd med deres stil, for de kender følgerne bedst. Vær gerne i løbende dialog under kampagnen og opbyg en relation, der (måske) kan vare i mange år frem. 
 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Founder og CMO i Make Influence

Rasmus Bruus Larsen er Founder og CMO i Make Influence. Han har i mere end otte år arbejdet med e-commerce og online markedsføring. Han har altid interesseret sig meget for marketing og har blandt andet specialiseret sig inden for e-mail marketing, influencer marketing, konverteringsoptimering, SoMe og forretningsudvikling.
 

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

To influencers poserer foran hvid væg
Rasmus Bruus Larsen
Founder og CMO i Make Influence
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Skal du i gang med influencer marketing? 

Marketing-folk rundt om et bord
Rasmus Bruus Larsen
Founder og CMO i Make Influence
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Bruger du stadigvæk halvhjertet energi på din influencer marketing og ærgrer dig over for få leads og konverteringer? Så er det måske på tide, at du tænker din influencer marketing ind i din overordnet markedsføringsstrategi.

Founder og CMO i Make Influence

Rasmus Bruus Larsen er Founder og CMO i Make Influence. Han har i mere end otte år arbejdet med e-commerce og online markedsføring. Han har altid interesseret sig meget for marketing og har blandt andet specialiseret sig inden for e-mail marketing, influencer marketing, konverteringsoptimering, SoMe og forretningsudvikling.
 


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her