Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Sådan øger du ordrestørrelsen i din webshop

Et af de store problemer når man sælger de erotiske produkter fx vibratorer, som vi gør er, at man ikke bare kan kaste reklamer ud til højre og venstre. Det handler specielt for webshops, der sælger pikante produkter om at øge den gennemsnitlige ordrestørrelse.

Webshops der ikke har det problem tenderer desværre i langt højere grad til simpelthen at glemme det, fordi ”vi finder bare flere kunder og øger omsætningen sådan”.

Men hvorfor ikke sælge mere til færre kunder? Det koster dig alt andet lige mindre at konvertere besøgende med den dobbelte ordrestørrelse end at skulle få det dobbelte antal besøgende til din webshop!

Derfor er mit klare råd – begynd at splittest på, hvad der får folk til at købe mere når de endelig køber hos dig. En af de muligheder du har er at tænke over hvad dine kunder kunne have brug for sammen med de produkter de køber hos dig.

Når man sælger sexlegetøj kunne det f.eks. være relevant at tilbyde kunderne en glidecreme også. Det gør vi på winkwink lige ved siden af produktet på denne måde: 
Det betyder at kunderne simpelt og nemt kan ’klikke af’ og så har vi solgt for 80 kr. mere til dem.


Hver 3. kunde tilføjede glidecremen til kurven

Vi oplevede at ca. hver 3 kunde faktisk tilføjede dette til kurven også! Denne teknik kaldes også krydssalg og er en af de teknikker, som jeg er sikker på du vil opleve giver dig et markant løft ift. den gennemsnitlige ordrestørrelse.


Der er en teknik som ofte er overset fordi den ikke nødvendigvis øger konverteringsraten, men faktisk ofte vil løfte den gennemsnitlige ordrestørrelse markant. Det er at du tydeligt gør opmærksom på og promoverer en nem returmulighed. Det giver kunderne en ro til at købe mere, fordi de ikke frygter for at bestille en ’for stor’ ordre. Des mere den besøgende føler der er mulighed for at returnere varen des mere er kunden oftest også villig til at bruge på webshoppen.


Masser muligheder men denne er virkelig nem!
Der er 100-vis af muligheder for at sælge mere, og det her var kun 2 små hurtige. En af de vigtigste ting jeg dog vil tilføje: hold det organisk og naturligt, lad være med at presse for hårdt – det kan give den modsatte effekt. Tænk grundigt over, hvordan du selv ville reagere som kunde på det tiltag du har tænkt dig at lave. Selvom du selvfølgelig skal huske at splitteste så gør det altså ikke noget liige at tænke sig om inden.

Held og lykke med at omsætte for mere på færre ordrer på din webshop!

Herunder er eksempel på hvordan vi gør på winkwink.dk hvor det går i råd tråd med at tilbyde relaterede produkt til denne dildo.

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.

Driver i dag Magentoxperten.dk som er et af DK's førende webbureauer i Magento, Winkwink som er en af skandinaviens største sexshops som er i både Danmark og Sverige med henholdsvis Winkwink.dk og Winkwink.se. Dertil åbnede han i december 2017 L'AMOURBOX som er erotik på og romantiske overraskelser på abonnement.

Kristoffer Hjerrild har været iværksætter i snart 10 år og har siden 2009 arbejdet med webshops og Magento som i dag er et af verdens førende Ecommerce systemer der findes.

Sideløbende har Kristoffer været involveret i en række andre webshops og projekter både som ejer og konsulent. 

På IVÆKST Bloggen med brugbar og relevant viden om, hvordan om, hvordan man optimerer webshops. 

Læs mere af Kristoffer på hans egen blog her

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Kristoffer Hjerrild
Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, IT, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Som led I at jeg netop selv har lanceret mit eget abonnementskoncept L’AMOURBOX vil jeg her give dig et indblik i, hvorfor abonnementskoncepter er så populære og hvorfor din næste virksomhed meget vel kan være et abonnementskoncept.

Kristoffer Hjerrild
Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Udnyt de mange muligheder i Retargeting kampagner og sæt skub i omsætingen på din webshop.

Kristoffer Hjerrild
Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.
Tags: Administration, Tryghed

Hvis du driver en virksomhed, er der desværre en ret god chance for, at du af og til vil være nødt til at afskedige medarbejdere. Læs her om, hvordan du håndterer situationen.

Kristoffer Hjerrild
Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Kristoffer Hjerrild opfordrer dig til at se ud over din egen branches grænser, når du indgår i partnerskaber.

Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.

Driver i dag Magentoxperten.dk som er et af DK's førende webbureauer i Magento, Winkwink som er en af skandinaviens største sexshops som er i både Danmark og Sverige med henholdsvis Winkwink.dk og Winkwink.se. Dertil åbnede han i december 2017 L'AMOURBOX som er erotik på og romantiske overraskelser på abonnement.

Kristoffer Hjerrild har været iværksætter i snart 10 år og har siden 2009 arbejdet med webshops og Magento som i dag er et af verdens førende Ecommerce systemer der findes.

Sideløbende har Kristoffer været involveret i en række andre webshops og projekter både som ejer og konsulent. 

På IVÆKST Bloggen med brugbar og relevant viden om, hvordan om, hvordan man optimerer webshops. 

Læs mere af Kristoffer på hans egen blog her

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her