Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

5 grunde til at du skal starte et abonnementskoncept

Som led I at jeg netop selv har lanceret mit eget abonnementskoncept L’AMOURBOX vil jeg her give dig et indblik i, hvorfor abonnementskoncepter er så populære og hvorfor din næste virksomhed meget vel kan være et abonnementskoncept.

Hvorfor er det egentlig at abonnementskoncepter interessante?

De senest 2-3 år er abonnementskoncepter blevet noget af det meste populære indenfor ehandel i Danmark og det skyldes i høj grad at det i udlandet er blevet kæmpestort og så er der kommet en lang række danske varianter af disse indenfor kosmetik, baby accessories, hundemad og nu også erotisk legetøj (den som jeg står bag). Udover at det er en tendens vi er blevet inspireret af fra andre lande er der dog også andre årsager.

Skalerbart og nemt at håndtere

Den bedste måde at forklare dette på er at sammenligne min nuværende webshop winkwink, hvor vi har mere end 5000 produkter. Det er et kæmpe logistisk arbejde altid at være up to date på dette. Til sammenligning kan man kun købe 1 produkt på L’AMOURBOX som er mit abonnementskoncept. Det betyder at logistik er nem og det er super skalerbart.

Mulighed for at skabe mere værdi

Når man eksempelvis har en volume på 1000 tilmeldte kan du også få en meget bedre pris end hvis du blot købte 10 til din webshop. Derfor giver abonnementskoncepter dig god mulighed for at arbejde med attraktive indkøbspriser som gør at du kan tilbyde langt mere værdi for dine kunder uden det skal koste en formue.

Det er super simpelt

Man kan som udgangspunkt bygge abonnementer på rigtig mange måder. 1 løsning, 10 løsninger, med eller uden binding osv.
Man kan skrive 10 sider om dette punkt men jeg vil prøve at tage udgangspunkt i mit koncept. For mit vedkommende har det været super vigtigt at koncepter var så simpelt som overhovet muligt så vi besluttede at tilbyde 1 pris på 199 DKK inklusivt alt og uden binding.

Årsagen til dette er at det koncept jeg lancerede i begyndelse af december er fuldstændig unikt og findes ikke andre steder i europa og USA (mig bekendt). Derfor nyttede det ikke noget at have 10 forskellige mærkelig tilbud når vi første omgang blot lære nye leads der kommer ind hvad fanden L’AMOURBOX er. Senere kan man altid prøve nye metoder at teste men i starten skal det være super basic.

Teknisk nemt

At starte et abonnementskoncept er i de fleste tilfælde teknisk meget nemmere end en normal webshop, hvor der skal udvikles en lang række features. Med et abonenemtskoncept har man typisk kun få sider / produkter som man skal arbejde med.

Værdifuldt

Hvis dit abonnementskoncept tager fart kan den meget vel gå hen og blive ganske værdifuld da en kundedatabase på fx 10.000 tilmeldte kan være ganske interessant for potentielle købere.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.

Driver i dag Magentoxperten.dk som er et af DK's førende webbureauer i Magento, Winkwink som er en af skandinaviens største sexshops som er i både Danmark og Sverige med henholdsvis Winkwink.dk og Winkwink.se. Dertil åbnede han i december 2017 L'AMOURBOX som er erotik på og romantiske overraskelser på abonnement.

Kristoffer Hjerrild har været iværksætter i snart 10 år og har siden 2009 arbejdet med webshops og Magento som i dag er et af verdens førende Ecommerce systemer der findes.

Sideløbende har Kristoffer været involveret i en række andre webshops og projekter både som ejer og konsulent. 

På IVÆKST Bloggen med brugbar og relevant viden om, hvordan om, hvordan man optimerer webshops. 

Læs mere af Kristoffer på hans egen blog her

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Kristoffer Hjerrild
Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Udnyt de mange muligheder i Retargeting kampagner og sæt skub i omsætingen på din webshop.

Kristoffer Hjerrild
Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Et af de store problemer når man sælger de erotiske produkter fx vibratorer, som vi gør er, at man ikke bare kan kaste reklamer ud til højre og venstre. Det handler specielt for webshops, der sælger pikante produkter om at øge den gennemsnitlige ordrestørrelse.

Kristoffer Hjerrild
Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.
Tags: Administration, Tryghed

Hvis du driver en virksomhed, er der desværre en ret god chance for, at du af og til vil være nødt til at afskedige medarbejdere. Læs her om, hvordan du håndterer situationen.

Kristoffer Hjerrild
Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Kristoffer Hjerrild opfordrer dig til at se ud over din egen branches grænser, når du indgår i partnerskaber.

Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.

Driver i dag Magentoxperten.dk som er et af DK's førende webbureauer i Magento, Winkwink som er en af skandinaviens største sexshops som er i både Danmark og Sverige med henholdsvis Winkwink.dk og Winkwink.se. Dertil åbnede han i december 2017 L'AMOURBOX som er erotik på og romantiske overraskelser på abonnement.

Kristoffer Hjerrild har været iværksætter i snart 10 år og har siden 2009 arbejdet med webshops og Magento som i dag er et af verdens førende Ecommerce systemer der findes.

Sideløbende har Kristoffer været involveret i en række andre webshops og projekter både som ejer og konsulent. 

På IVÆKST Bloggen med brugbar og relevant viden om, hvordan om, hvordan man optimerer webshops. 

Læs mere af Kristoffer på hans egen blog her


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her