Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.
18.12.2017Som led I at jeg netop selv har lanceret mit eget abonnementskoncept L’AMOURBOX vil jeg her give dig et indblik i, hvorfor abonnementskoncepter er så populære og hvorfor din næste virksomhed meget vel kan være et abonnementskoncept.
Hvorfor er det egentlig at abonnementskoncepter interessante?
De senest 2-3 år er abonnementskoncepter blevet noget af det meste populære indenfor ehandel i Danmark og det skyldes i høj grad at det i udlandet er blevet kæmpestort og så er der kommet en lang række danske varianter af disse indenfor kosmetik, baby accessories, hundemad og nu også erotisk legetøj (den som jeg står bag). Udover at det er en tendens vi er blevet inspireret af fra andre lande er der dog også andre årsager.
Skalerbart og nemt at håndtere
Den bedste måde at forklare dette på er at sammenligne med en regulær webshop, hvor der nemt kan være 3000 produkter. Det er et kæmpe logistisk arbejde altid at være up to date på dette. Til sammenligning kan man ofte kun købe 1 produkt hos et abonnementskoncept. Det betyder at logistik er nem og det er super skalerbart.
Mulighed for at skabe mere værdi
Når man eksempelvis har en volume på 1000 tilmeldte kan du også få en meget bedre pris end hvis du blot købte 10 stk af x,y og z til din webshop. Derfor giver abonnementskoncepter dig god mulighed for at arbejde med attraktive indkøbspriser som gør at du kan tilbyde langt mere værdi for dine kunder uden det skal koste en formue.
Det er super simpelt
Man kan som udgangspunkt bygge abonnementer på rigtig mange måder men ofte er det simpelt og nemt at komme i gang. Både hvad angår marketing, salg, organasitation osv.
For mit vedkommende har det været super vigtigt at mit koncept lamourbox var så simpelt som overhovedet muligt så vi besluttede at tilbyde 1 pris på 199 DKK inklusivt alt og uden binding. Ofte ser man også at disse koncepter hvor det er super enkelt er de mest populære.
Teknisk nemt
At starte et abonnementskoncept er i de fleste tilfælde teknisk meget nemmere end en normal webshop, hvor der skal udvikles en lang række features. Med et abonenemtskoncept har man typisk kun få sider / produkter som man skal arbejde med. Det kan også laves i flere populære systemet. Vi valgte Magento og blev bygget på nogle uger.
Værdifuldt
Hvis dit abonnementskoncept tager fart kan den meget vel gå hen og blive ganske værdifuld da en kundedatabase på fx 10.000 tilmeldte kan være ganske interessant for potentielle købere.
Jeg håber du fandt det brugbart og gav stof til eftertanke. Næste gang vil jeg lave en 3 månders plan / indblik i hvordan man får stablet det på banen.
Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.
Driver i dag Magentoxperten.dk som er et af DK's førende webbureauer i Magento, Winkwink som er en af skandinaviens største sexshops som er i både Danmark og Sverige med henholdsvis Winkwink.dk og Winkwink.se. Dertil åbnede han i december 2017 L'AMOURBOX som er erotik på og romantiske overraskelser på abonnement.
Kristoffer Hjerrild har været iværksætter i snart 10 år og har siden 2009 arbejdet med webshops og Magento som i dag er et af verdens førende Ecommerce systemer der findes.
Sideløbende har Kristoffer været involveret i en række andre webshops og projekter både som ejer og konsulent.
På IVÆKST Bloggen med brugbar og relevant viden om, hvordan om, hvordan man optimerer webshops.