Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Hvorfor nyhedsbrevs markedsføring?

Hvad får jeg ud af at bruge tid på at lave nyhedsbreve? Gider mine kunder overhovedet at læse det? Er e-mail nyhedsbreve ikke et forhistorisk levn?

Når du starter din forretning op, er der mange spørgsmål, der hober sig op. Alt fra selskabsstruktur, regnskab, til hvordan får du kunder? Og ikke mindst hvordan får du kunderne til at købe noget? Et af de emner som enhver god forretningsplan indeholder er et kapitel omkring markedsføring og et kapitel omkring salg.

En oplagt mulighed for at markedsføre din virksomhed og skabe salg, er at benytte dig af e-mail markedsføring.

Nyhedsbrevs markedsføring?

Tænk over det:

• E-mail er den bedste direkte vej at kommunikere med dine kunder 1 til 1.

• E-mail kan læses på alt fra telefoner, tablets, til PC’er.

• Folk har deres e-mail adresser i årevis.

• E-mail kan bruges til at skaffe leads.

• E-mails kan gøres personlige.

• Du kan måle om din mail bliver åbnet og af hvem.

Ifølge Danmarks Statistik har 93% af danskerne i 2013 sendt eller modtaget e-mails. Så der er tale om en meget populær kommunikationsform. Fra amerikanske undersøgelser ved vi, at 66% af forbrugerne over 15 år har foretaget et køb baseret på en e-mail, og at 91% checker deres mails dagligt. (Kilde: ExactTarget)

Der er kort og godt ingen konkurrence til e-mail. Kender du i øvrigt én eneste person der siger at nu er det tid til at slette sin e-mail konto?

Se også: Brug Google Analytics til at se om dine kunder kommer fra dit nyhedsbrev

Hvis du har begrænsede ressourcer og er i tvivl, om du skal prioritere e-mail og nyhedsbreve eller Sociale Medier, så er her et par facts:

1. Din statusopdatering på Facebook ses kun af en lille del af dine Facebook venner. Dette skyldes Facebooks algoritmer, der kun viser en begrænset mængde af opslag på tidslinjen. Helt galt går det, hvis der er tale om en post som Facebook vurdere er ”reklame”. Ingen ved det med sikkerhed (udover Mark Zuckerberg, Facebook stifter), men eksperter udi Sociale medier estimerer, at sådanne opslag maksimalt ses af 2% af dine venner.

2. En e-mail åbnes og læses ikke af alle, men den store forskel er, at dit budskab leveres til alle dine modtagere. Du kan så selv arbejde med optimering for, at så mange som muligt læser, hvad du har på hjerte.

3. Studier viser, at et Tweet har en livscyklus på 5 minutter. En mail ligger i din modtagers mailbox for evigt (eller indtil modtageren sletter den).

4. 77% af forbrugerne foretrækker nyhedsbreve til at modtage markedsføringsindhold, hvorimod kun 4% foretrækker Facebook. Hvornår har du sidst sagt til dig selv: ”Jeg glæder mig bare til at komme på Facebook, og se hvad Fakta har postet i dag?”

5. Brug nyhedsbreve til at være ”top-of-mind” blandt de kontakter, der har givet dig tilladelse til at sende dem nyhedsbreve.

Bedst af alt, - nyhedsbreve i gennem mail er langt den billigste markedsførings form, du har til rådighed. Og det er den der giver den højeste Return-on-Investment. En amerikansk undersøgelse viser, at for hver $1 der bruges på nyhedsbrevs markedsføring, er der en ROI på $44,25. (Kilde: SocialMouths)

Så hvad venter du på? Gå i gang allerede i dag.

I næste blog indlæg kan du læse om: Hvor ofte skal jeg sende mit nyhedsbrev?

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Mordern Marketing Rådgiver - Dennis Kronborg Marketing Akademi

Dennis Kronborg rådgiver virksomheder omkring digital markedsføring. Han hjælper virksomheder med at forøge deres salg, forbedre konverteringer, drive trafik til virksomhedens webside og anden online tilstedeværelse. Han rådgiver om, hvordan nyhedsbreve kan bruges til at generere leads til salgsafdelingen, hvordan leads konverteres til kunder, om fastholdelse af kunder, om indholds optimering og om hvordan nyhedsbreve kan bruges til at sælge mere.

Dennis har arbejdet intensivt med online og offline markedsføring igennem en årrække. Du kan download hans kalender med 598 tips til din markedsføring her.

Dennis Kronborg på LinkedIn
Dennis Kronborg på Facebook

 

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Dennis Kronborg
Mordern Marketing Rådgiver - Dennis Kronborg Marketing Akademi
Tags: Salg

Dennis Kronborg, som er ekspert i digital markedsføring, deler her sin viden om salg, leads og e-mail markedsføring.

Dennis Kronborg
Mordern Marketing Rådgiver - Dennis Kronborg Marketing Akademi
Tags: Salg

Hvad er dit call-to-action med dine nyhedsbreve? Være klar på din hensigt med din direkte marketing. Jo mere specifikt dit nyhedsbrev er, des større udbytte får du. 

Dennis Kronborg
Mordern Marketing Rådgiver - Dennis Kronborg Marketing Akademi
Tags: Administration

Det er altid en god idé at planlægge dine nyhedsbrevsudsendelser. Prøv dette gratis værktøj. 

Mordern Marketing Rådgiver - Dennis Kronborg Marketing Akademi

Dennis Kronborg rådgiver virksomheder omkring digital markedsføring. Han hjælper virksomheder med at forøge deres salg, forbedre konverteringer, drive trafik til virksomhedens webside og anden online tilstedeværelse. Han rådgiver om, hvordan nyhedsbreve kan bruges til at generere leads til salgsafdelingen, hvordan leads konverteres til kunder, om fastholdelse af kunder, om indholds optimering og om hvordan nyhedsbreve kan bruges til at sælge mere.

Dennis har arbejdet intensivt med online og offline markedsføring igennem en årrække. Du kan download hans kalender med 598 tips til din markedsføring her.

Dennis Kronborg på LinkedIn
Dennis Kronborg på Facebook

 


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her