Bloggen

Gør dit content mere forståeligt gennem visuelle elementer

Du fristes nok til at sige “No shit, Sherlock” så snart du læser overskriften. For selvfølgelig giver det mening, at man sørger for at lave visuelle elementer i sit content. Uanset om det er til et blogindlæg eller en anden form for landingpage.

Ikke desto mindre møder jeg selv dagligt en lang række vigtige sider, hvor et lille visuelt touch kunne løfte brugeroplevelsen gevaldigt.

Jeg vil derfor - i indlæggets ånd - give dig konkrete og brugbare eksempler på, hvordan du nemt kan optimere dit content.

 

#1 Gratis design software

Mange afholder sig måske fra at optimere deres content, fordi de er bange for:

  • At bryde copyright lovgivning på billedmateriale
  • At skulle lære helt nye og uoverskuelige design software programmer.

 

Men sandheden er, at du ikke behøves at være en haj i Adobe-pakken, for at kunne lave vellykket grafisk materiale, der understøtter din pointe. Se selv mit ovenstående forsøg ;).

Der findes en masse gratis design software derude. Canva er blandt andet et godt sted at starte. Der er desuden 1000-vis af gratis templates at tage udgangspunkt i. 

unDraw er en fantastisk løsning for dig, der ikke har tid, overskud eller lyst til at sidde og designe. På unDraw kan du nemlig nemt downloade en lang række færdigudviklede illustrationer og implementere dem i dit content. 

 

#2 Synliggør brugerens proces i ét billed

Et billede siger mere end 1000 ord. Sørg for at gør det visuelt og klart for forbrugeren, hvad det er, de præcist skal foretage sig. I dette blogindlæg om indbrud, har de for eksempel gjort det klart og tydeligt, hvad du skal gøre, hvis du er blevet udsat for indbrud. Efterfølgende kan man naturligvis i sin tekst uddybe disse pointer.

Står du overfor at skulle lave et blogindlæg omkring tekniske processer kan en visualisering også gøre underværker. 

 

Spørg dig selv, hvad vil du helst: Læse en 600 ords udførlig beskrivelse omkring, hvordan et IP-kamera fungerer, eller vil du se det visualiseret og på den måde spare dig selv en masse tid?

Jeg kan afsløre at jeg selv kun brugte 5 minutter på at lave dette indlægs visuelle element. Ved hjælp af diverse templates i Canva.

 

Så min opfordring er: Kom igang med at optimér dit content. Brugerne vil takke dig for det.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Kristian Emil Larsen

Co-founder & CMO hos Relion
 

2 konkrete tips til optimering af din hjemmeside gennem UX og content

Kristian Emil Larsen

Co-founder & CMO hos Relion
 

Kender du følelsen? Nogle dage går du hjem fyldt med energi og motivation. Andre dage med en tom følelse af modløshed, træthed og manglende motivation. 

 

Kristian Emil Larsen

Co-founder & CMO hos Relion
 

Tags:

Arbejder du i en B2B-virksomhed, kender du med al sandsynlighed til det: Testimonials.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.