Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Nye værktøjer til Google AdWords Forbedrede Kampagner

I løbet af sommeren 2013 (i skrivende stund senest d. 22. juli) bliver alle Google AdWords annoncørers AdWords kampagner konverteret til en ny platform, som Google kalder ”Forbedrede Kampagner”.

Denne nye AdWords platform stiller nogle nye værktøjer til rådighed.

Du vil her få en kort introduktion til disse værktøjer, og optimeringsmulighederne de åbner op for.

Er du ikke kommet i gang med Google AdWords endnu, så klik her.

 

Hvad er ”Forbedrede Kampagner”?

Google AdWords Forbedrede Kampagner er et tiltag, der giver dig som annoncør mulighed for at optimere din Google AdWords annoncering, så dine annoncer vil opnå bedre eksponering på de geografiske lokationer, tidspunkter og platforme, som du ønsker.

Det er navnlig den eksplosive vækst i brugen af smartphones, som gør at ”Forbedrede Kampagner” er blevet indført.

I ”den gamle” Google AdWords brugerflade ville du typisk oprette en kampagne til henholdsvis almindelige desktop brugere og smartphone brugere. Disse kampagner havde hvert sit budget og hver sine annoncegrupper, søgeord, osv.

 

Juster dine bud alt efter dit behov

Når du med ”Forbedrede Kampagner” opretter en Google AdWords kampagne fastsætter du et standardbud der er ”globalt”, uanset hvilken enhed dine annoncer bliver vist på.

Som noget nyt kan du nu få AdWords systemet til automatisk at øge eller reducere dine bud alt afhængig af, hvilken type enhed dine annoncer vises på, samt afgrænset af, hvor tæt forbrugeren geografisk befinder sig fra din lokation. Dette kan yderligere kombineres med tidspunkt på dagen handlingen sker.

 

Spar tid med ”Forbedrede Kampagner”

Grundet ovenstående kan du derfor nøjes med at oprette en enkelt kampagne, og så fintune denne til de behov der passer bedst til din virksomhed.

 

EKSEMPEL 1:

Er du en låsesmed, som tilbyder døgnservice for oplukning af låse, så kunne det være relevant for dig at øge dit bud i tidsrummet 16-08, da det typisk i dette tidsrum vil være ganske interessant at være den låsesmed der får topplaceringen på Google.

Du kan endvidere sørge for at indsætte en annonceudvidelse, som viser dit tlf nr til døgnservice – og kun i tidsrummet 16-08.


EKSEMPEL 2:

Har du en café i centrum af Aarhus, som gerne vil tiltrække flere gæster omkring frokosttid, så vil det være fordelagtigt at øge dit bud mellem kl 11-13, kombineret med når forbrugeren befinder sig geografisk tæt på din lokation, og ”googler” via sin smartphone.

 

Disse 2 ovenstående scenarier kan ”Forbedrede Kampagner” hjælpe dig til at få succes med.

Helt konkret har du under ”Kampagneindstillinger” mulighed for at enten reducere et bud med 100% eller øge det op til 300%, når dine udvalgte kriterier opfyldes.

Kriterierne kan som før nævnt indstilles pr enhed (kun ved smartphone), geografi eller tidspunkt – se illustration:

ILLUSTRATION:

Google AdWords Forbedrede Kampagner

Bliv klogere på ”Forbedrede Kampagner”

Ønsker du at høre mere om mulighederne med ”Forbedrede Kampagner” kan du deltage på Ivæksts gratis AdWords workshops, som undertegnede og Søgemedier A/S er vært ved i Aarhus, klik her.

Optimér din online markedsføring med det samme, klik her og få din AdWords rabatkode som IVÆKST bruger.

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Onlinemarketingchef og partner hos Søgemedier A/S

Tobias er onlinemarketingchef hos Søgemedier og var i 2009 med til at starte online afdelingen op hos Søgemedier. Han er i dag medejer af virksomheden.

Udover at være leder i SEO- og hjemmesideproduktion, sidder han til dagligt også med forretningsudvikling inden for online markedsføring.

Tobias afholder jævnligt kundeseminarer hos Søgemedier og underviser derudover i online markedsføring for diverse brancheforeninger rundt omkring i Danmark, samt på workshops for bl.a. Ivækst.

Mød Tobias på Google+, klik her.

 

 

 

 

 

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Tobias Thaastrup-Leth
Onlinemarketingchef og partner hos Søgemedier A/S
Tags: Google AdWords, IT, Salg

Få succes online med Google AdWords PLA annoncering!

Tobias Thaastrup-Leth
Onlinemarketingchef og partner hos Søgemedier A/S
Tags: Google AdWords, IT

Kunne du tænke dig at få flere kunder? Så glæd dig over at Google hjælper dig i gang med at skaffe dem – ganske gratis!

Onlinemarketingchef og partner hos Søgemedier A/S

Tobias er onlinemarketingchef hos Søgemedier og var i 2009 med til at starte online afdelingen op hos Søgemedier. Han er i dag medejer af virksomheden.

Udover at være leder i SEO- og hjemmesideproduktion, sidder han til dagligt også med forretningsudvikling inden for online markedsføring.

Tobias afholder jævnligt kundeseminarer hos Søgemedier og underviser derudover i online markedsføring for diverse brancheforeninger rundt omkring i Danmark, samt på workshops for bl.a. Ivækst.

Mød Tobias på Google+, klik her.

 

 

 

 

 


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her