Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

SEO værktøj: Sådan tjekker du antal søgninger på Google

Hvis du overvejer at starte en webshop eller hjemmeside omkring et specielt produkt eller emne, kan det være en god idé at kende et efterspørgslen på netop dette.
En måde at tjekke dette, er ved at tjekke hvor mange, der søger på Google på netop, det du vil til at sælge eller tilbyde.

Dette kan gøres med Googles eget værktøj, Google Adwords Keyword Planner.

For at benytte dig af værktøjet, skal du først have en Google Adwors konto. Dette er gratis og er let at oprette – især hvis du har en Google-konto i forvejen.

 

Når du går ind på værktøjet får du fire muligheder. Her skal du vælge ”Få Søgevolumen for en liste over søgeord, eller gruppér dem i annoncegrupper”.

Herefter kan du indtaste de forskellige søgeord, som du ønsker at finde den månedlige søgevolumen på. Resultatet du får, er et estimat fra Google af de månedlige antal søgninger på de pågældende ord. Man skal være opmærksom på, at det drejer sig om et estimat, da man kunne forestille sig Google i nogle brancher ikke valgte at vise det nøjagtige antal søgninger. Dog er det rigtig godt til at få en idé om det nøjagtige antal søgninger.

Det er en god idé at både skrive søgeordet i ental og flertal, med og uden mellemrum (Nogle gange er der faktisk flest søgninger på en ukorrekt måde at skrive sammensatte ord på), synonymer og hvad der ellers kunne passe dertil.

F.eks. kan man se på en af mine egne sider, at der hver måned er 1600 søgninger på ”billigt bredbånd”, 2400 søgninger på ”billigt internet” og hele 12100 søgninger på ”bredbånd”.

Værktøjet kan bruges til mange ting. Få idéer til hvad du kan sælge med mange søgninger, se hvor mange, der søger på dit eget navn eller firmanavn eller noget helt andet.

Det var lige et kort SEO-tip, som man kan få meget godt ud af, hvis man ikke kendte til det.

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Søren Skriver
Online markedsføring - Primært e-handel og søgemaskineoptimering
Tags: IT

En lille artikel omkring mit bud på de sværeste brancher i Danmark inden for affiliate marketing ligen u.

Søren Skriver
Online markedsføring - Primært e-handel og søgemaskineoptimering
Tags: Salg

Kold kanvas kan være en kamp. Men fortvivl ikke. E-handel-elspert og SEO-mand Søren Skriver har udarbejdet 10 gode råd til dig, der gerne vil have succes med kold kanvas.

Søren Skriver
Online markedsføring - Primært e-handel og søgemaskineoptimering
Tags: IT, Salg

Jeg vil i denne artikel fortælle om brugen af bloggere i sin SEO-strategi.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her