Bloggen

10 gode råd til kold kanvas

Tags: Salg

Kold kanvas kan være svært – men hvis du gør det rigtigt, kan det øge din kundetilgang markant. Hvis du, ligesom mig, ønsker at arbejde med kanvassalg, men endnu ikke har nogen erfaring eller ekspertise indenfor dette felt, er der meget at lære fra telemarketingfirmaerne. Jeg har i samarbejde med min kunde, Partnerdialog, der arbejder med salgstræning, lavet 10 gode råd til iværksættere, når det gælder kold kanvas.

1. Vær tålmodig
Det vigtigste ved kanvassalg er, at du er tålmodig. Der vil være mange, der ikke ønsker at tale med dig, og der vil være mange, der bliver sure og smækker røret på. Du skal ikke tage dig af dette, men derimod blive ved.

2. Tro på dine produkter og/eller ydelser
Hvis du ikke tror på dine produkter og/eller ydelser, kan vedkommende i den anden ende af røret også høre det. Derfor skal det være helt tydeligt, at du tror på det, du sælger, så du kommer til at lyde autentisk og ærlig.

3. Snak roligt og i et godt toneleje
Der er mange, der er nervøse, når de skal lave kanvas. Det er også helt naturligt. Det er dog vigtigt, at du forsøger at pakke det væk. Du skal sørge for at snakke roligt og i et godt toneleje.

4. Skil dig ud fra mængden
Hvis du skal gøre dig forhåbninger om at booke et møde eller lave et salg over telefonen, skal du skille dig ud fra mængden. Hvis ikke du formår det, vil du blot blive betragtet som endnu en sælger – og det sælger ikke.

5. Skab et behov for kunden
Du kan ikke sælge noget til en person, der ikke selv tror på, at han eller hun har behov for produktet eller ydelsen. Derfor handler det om at skabe et behov for kunden.

6. Smil når du taler
Dette punkt hænger lidt sammen med punkt nr. 3. Hvis du ringer en kunde op og nærmest lyder ligeglad eller snakker med en stemme, der tydeligt afslører, at du glæder dig til fyraften, kan du heller ikke regne med at få kunden til at blive begejstret for dit produkt eller din ydelse.

7. Forbered din start
Noget af det mest vanskelige ved kanvassalg er at starte samtalen på en ordentlig måde. Derfor er det vigtigt, at du forbereder en god indledning, som fanger kundens interesse. Husk dog på, at det ikke må blive den helt store salgstale, for så skræmmer du kunden væk.

8. Skræddersy din samtale
Mange begår den fejl, at de bruger den samme tale til alle kunder. Det går ikke. Du skal skræddersy din samtale til den enkelte virksomhed. Forskellige firmaer har forskellige behov, og derfor skal der også forskellige virkemidler til for at skabe interesse for dit produkt, afhængigt af hvem du har i røret.

9. Research den virksomhed, du skal tale med
I forlængelse af ovenstående punkt: for at kunne strukturere og skræddersy din samtale, så den passer til den virksomhed, du ringer til, er du nødt til at have en vis viden om kunden. Dette kræver en forudgående research af virksomheden.

10. Luk aftalen med en A/B-mulighed
Hvis du skal lukke en aftale, hvad end det er et salg eller et møde, skal du altid runde af med en såkaldt A/B-mulighed. Du skal give kunden to muligheder: “Møde hos dig kl. 12 på torsdag eller møde hos mig kl. 11 på tirsdag – hvad passer dig bedst?”

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Online markedsføring - Primært e-handel og søgemaskineoptimering

Jeg hedder Søren Skriver og er ung iværksætter. Jeg driver en række internetprojekter! Jeg startede som iværksætter, da jeg var 13 år, hvor jeg lavede affiliate hjemmesider, der primært trak trafik fra Google. I dag hjælper jeg andre med SEO på FirstSEO.dk, men arbejder også på andre spændende projekter som Coupii.com. Jeg er desuden konsulent hos Sofa.dk.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Søren Skriver

Online markedsføring - Primært e-handel og søgemaskineoptimering

Tags:
IT

En lille artikel omkring mit bud på de sværeste brancher i Danmark inden for affiliate marketing ligen u.

Søren Skriver

Online markedsføring - Primært e-handel og søgemaskineoptimering

Tags:
IT

Overvejer du at starte nyt site for din virksomhed eller måske åbne en workshop. Tjek ud hvad folk 'googler' - brug Google AdWords Keyword Planner. 

Søren Skriver

Online markedsføring - Primært e-handel og søgemaskineoptimering

Tags:
IT, Salg

Jeg vil i denne artikel fortælle om brugen af bloggere i sin SEO-strategi.

Online markedsføring - Primært e-handel og søgemaskineoptimering

Jeg hedder Søren Skriver og er ung iværksætter. Jeg driver en række internetprojekter! Jeg startede som iværksætter, da jeg var 13 år, hvor jeg lavede affiliate hjemmesider, der primært trak trafik fra Google. I dag hjælper jeg andre med SEO på FirstSEO.dk, men arbejder også på andre spændende projekter som Coupii.com. Jeg er desuden konsulent hos Sofa.dk.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.