Tags:
Jeg vil herunder gennemgå 3 af de ting, som du med fordel kan begynde at kigge på allerede nu.
Husk dog at perspektivere disse råd til nogle af de kanaler, der er vigtigst for din forretning og tænk gerne ud af boksen – det er her, hvor du vinder over dine konkurrenter!
Kunne dine organiske placeringer på Google godt have været lidt bedre i julehandlen anno 2018?
Så tøv ikke med at gå i gang med en dedikeret SEO indsats allerede nu! Søgemaskineoptimering tager tid, og en af de store fejl, som mange webshopejere begår, er at gå i gang med indsatsen for sent.
Lav derfor allerede nu en omfattende søgeordsanalyse og udvælg de keywords, der vil blive vigtige for dig i 4. kvartal af 2019.
Dette tip omhandler ikke nødvendigvis udelukkende julehandlen, men skal derimod ses som en investering i hele forretningen som helhed.
E-mails kan være uhyggeligt værdifulde for en online forretning, hvis man formår at benytte sig af e-mail marketing på ret vis.
Det kan endvidere være en god idé at undersøge mulighederne for automatiserede e-mail flows, som automatisk aktiverer dine nyhedsbrevstilmeldte ud fra handlingerne på webshoppen.
Du har brugt penge på at få besøgende ind på dit website, men størstedelen ender med at springe væk fra siden igen. Frustrerende, ikke?
Selvom der naturligvis ikke findes én altoverskyggende løsning på dette, så kan du med rette bruge følgende tip. De fleste webshopejere glemmer dette, selvom det kan vise sig at blive en af de absolut vigtigste indikatorer.
Tracking af søgetermer brugt i webshoppens søgefelt er guld. Det vil nemlig være med til at belyse de varer, som din målgruppe savner på din webshop.
Måske er det en farvevariant, eller måske er det en helt anden vare – uanset hvad, så vil det give dig et fantastisk indblik i, hvad du vil kunne forbedre frem mod julehandlen anno 2019.
Stifter af Weisio ApS
Micky Weis har arbejdet med SEO, Facebook og Content igennem de sidste 8 år. Hans arbejde med bl.a. platformen Tattoodo har resulteret i artikler på bl.a. TechCrunch, Uncrate og Børsen. Ligeledes har Micky haft fingeren med i et hav af start-ups og mellemstore virksomheder som digital konsulent hos bl.a. Thornico A/S, smykkekoncernen Hvisk, Youtube-successen SlikhaarTV m.fl.
Senest har Micky fungeret som CMO i Firtal Web A/S, hvor han har påtaget sig rollen som digital chef for 8 forskellige webshops og en omsætning på den gode side af 80 millioner kroner. I dag er Micky vendt tilbage til konsulentlivet efter 2 års pause og har startet konsulentfirmaet Weisio ApS, der varetager det meste af online-paletten for en lang række danske og udenlandske virksomheder. Den resterende tid bruger han på at vejlede over 5.000 månedlige læsere på hans personlige blog, Mickyweis.com.