Tags: Administration
Din hjemmesides troværdighed kan have stor betydning for, om dine hjemmesidebesøgende ønsker at blive kunder hos dig eller ej. Med disse 7 simple tips, er det svært at gå galt i byen.
Sørg altid for at dine kontaktoplysninger som fx telefonnummer, adresse og e-mail er let tilgængelige. Eksempelvis som et selvstændigt menupunkt eller placeret i hjemmesidens top eller bund, så man altid kan finde dem.
Køb et domæne, hvor virksomhedens navn indgår. Så er kunderne sikre på, at de er på den “rigtige” hjemmeside og kan føle sig trygge ved at handle med dig. Det gør det også nemmere for potentielle og eksisterende kunder at finde din hjemmeside via fx Google.
Gør det nemmere for den besøgende at identificere sig med virksomheden, ved at indsætte billeder af medarbejderne på hjemmesiden. En virksomhed man ikke kender, kan virke som en abstrakt størrelse, indtil man ser, at den består af helt almindelige personer. Det har stor betydning for de hjemmesidebesøgendes lyst til at kontakte virksomheden.
Sørg for at din hjemmesides design giver et godt overblik over indholdet indhold fra første øjekast, og at det er up-to-date. Dine besøgendes førstehåndsindtryk er primært styret af hjemmesidens udseende og dernæst indholdet, så hvis hjemmesiden virker forældet, vil den besøgende finde hjemmesidens informationer upålidelige.
Hvis du forventer at dine hjemmeside-besøgende skal blive kunder hos dig, må du også vise dem, at du er professionel igennem stærk kommunikation. Brug et simpelt og fejlfrit sprog, som er nemt at forstå. Stavefejl er et no-go, hvis du vil udstråle professionalisme, da din hjemmeside er din forretnings faste online repræsentant.
Du kan øge sandsynligheden for, at de besøgende føler sig trygge ved at købe dine produkter med detaljeret produktinformation. 50% af online køb bliver nemlig ikke gennemført fordi køberen mangler information om produktet.
Enhver virksomhed kan komme og sige, at de har det bedste produkt på markedet, men det kræver hårdt arbejde, god service og gode produkter at få kunder, som vil anbefale virksomheden til deres netværk. Hvis du kan få gode anbefalinger, som du kan vise frem på din hjemmeside, er det en fantastisk tillidsfaktor. Brug gerne billeder, navne og jobtitler hvis du arbejder med B2C, og logo, navn og jobtitel, hvis du arbejder med B2B.
Marketingskoordinator hos Mono
Til daglig arbejder Line med at markedsføre det danske hjemmesideprogram mono.net, hvor hun blandt andet har stor erfaring med SEO, SEM, Google Analytics, e-mail marketing og markedsføring på sociale medier. Hun har fingeren på pulsen når det kommer til hjemmesider for små virksomheder, og hun er derfor hovedskribent på Monos blog, hvor hun hver uge skriver om emner, der kredser om den lille virksomheds online tilstedeværelse.
Line har en bachelor i Erhvervsøkonomi & virksomhedskommunikation samt en kandidat i Branding & Communications Management med speciale i online branding og markedsføring fra Copenhagen Business School.