Tags: Administration, IT
Jeg er ikke talblind, men jeg har åbenbart en blokering i hjernen når at det handler om regnskab og administration, bogholderi med videre.
Det lyder som en dårlig undskyldning for ikke at have styr på sin økonomi, I know. Men hør mig lige færdigt her.
Jeg arbejder professionelt med online marketing, og næsten alle mine kunder kan enten selv godt noget, men har bare brug for indspark fra en ekspert, men der er også dem der har en lignende blokering overfor markedsføring af deres virksomhed. De KAN simpelthen ikke få taget sig sammen til det, selvom de ved at det er ekstremt vigtigt for deres virksomhed.
Og dette er meget mere accepteret i samfundet, at man ikke føler at man gider sælge sig selv. Men ikke gide have styr på sin administration og økonomi… ja så er man bare en dovenlars der skal i Luksusfælden.
Det er lidt groft faktisk, men sådan er det.
Sådan kan det gå
Man kan ende med skattegæld når at man ikke har styr på sin økonomi og sin Skat og Moms, og det gjorde jeg. Flere hundredetusinde kroner.
Og det var der det gik op for mig at jeg havde den der blokering. Fordi JEG VIL GODT have styr på det, og betale alle mine regninger, skat osv. Men det sejlede bare rundt.
Så på det tidspunkt begyndte jeg at lede efter en bogholder der kunne hjælpe mig.
Jeg fandt en, men han gad ikke bruge alle de der moderne nye softwares til bogholderi. Han var lidt oppe i alderen.
Han gad så heller ikke tage sig af mit regnskab fandt jeg ud af et år senere, da jeg fik endnu mere skattegæld. Han havde simpelthen sjusket med det.
På det tidspunkt blev jeg simpelthen så deprimeret at jeg var klar til at opgive min drøm om at have et online marketing bureau.
Men så fandt jeg en GOD bogholder, plus at jeg selv begyndte at lære mere om bogholderisoftware og administrationssoftware, såsom Business Central.
Og nu kører det bare
Det jeg lærte af hele processen er det her:
Jeg har en reel blokering overfor administration. Det er blevet bedre efter at jeg VED der er styr på det, så er jeg ikke så bange for at se på tallene mere.
Det software der findes derude, såsom Dinero, Billys Billing, Business Central (som har flere funktioner i sig, og som jeg er glad for), og de mange, mange andre softwares til administration, bogholderi osv de VIRKER. Så hhvis du møder en der ikke gider arbejde med det, så er de for dovne til at sætte sig ind i det, og det er STORT alarmsignal. Fordi IKKE ALLE BOGHOLDERE er gode. Det troede jeg selv, men der kan være stor forskel. Det kan godt være de kan finde ud af bogholderi, men derfor kan de godt være dovne og ansvarsløse.
Min drøm om at starte et succesfuldt online marketing bureau blev til virkelighed, trods megen modgang, fordi jeg lærte alle de her ting. Hvis jeg ikke havde lært det, i sidste øjeblik, så havde jeg aldrig haft firma. Så havde jeg haft endnu større skattegæld, og sikkert en depression.
Hvis du har brug for hjælp til det her område, så skriv gerne en kommentar her i blogindlægget, så skal jeg prøve at guide dig i rette vej.
Online Marketing Manager og Ejer hos Online Marketing Bureauet
Stifter og ejer af OnlineMarketingBureauet.dk. Til dagligt ansvarlig for marketing- og salg, og for
udarbejdelse af idder til content til eget firma, og til klienter. Ekspertblogger på diverse større fagblogs, og
bruges af aviser og fagmagasiner som borsen.dk, version2.dk, politiken.dk, ekstrabladet.dk, bt.dk m.fl.