Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Vælg det rigtige SEO bureau

Hvis man har brug for at få lavet søgemaskineoptimering (SEO) på sin virksomheds hjemmeside eller webshop, er det helt afgørende at man finder den rette leverandør eller det rigtige bureau til opgaven.

Søgemaskineoptimering kan være en enormt god investering, såfremt man får valg et ”billigt” bureau, som stadigvæk leverer varen. For at finde forskellige bureauer, er det oplagt at tage et kig på BureauBureau, hvor man kan sammenligne kompetencer, cases og priser på en stor del af de forskellige bureauer.

- Og så er det vel bare at vælge det billigste bureau, eller det med de bedste cases? I praksis er dette slet ikke så nemt at finde det helt rette, fordi det afhænger af hvilken opgave man står med.
Derfor får du her 5 råd, som kan gøre det nemmere for dig at vælge den bedste SEO leverandør til din virksomhed.

Det er vigtigt at finde et bureau der kan give en nogle topplaceringer, da der er det er dem der generere trafik.

5 råd til at finde dit SEO bureau

1. Spørg dit netværk og dine bekendte

Dem der leverer et rigtig godt stykke arbejde, er ikke altid også dem der har mest tid til at markedsføre sin virksomhed. Derfor er det en enorm god strategi at spørge andre, hvad de har gode erfaringer med, da de bureauer der virkelig leverer varen vil blive husket og anbefalet.

Hvis ikke du rigtig kender nogen som har købt SEO, så kan du spørge efter råd i et aktivt forum, I en Facebook gruppe eller endda på Linkedin. Her vil man ofte få en klar indikation af, hvem der leverer de bedste varer til prisen og hvem der yder den bedste service.

2. Kig på anmeldelser eller kontakt kunder


Har du et par bureauer i tankerne, som mulige leverandører af den SEO du skal have lavet - så bør du kigge lidt på deres omtale på nettet. Her kan man smutte forbi Trustpilot eller aktivere sit netværk. Hvis man har hørt om nogen der har benyttet bureauet tidligere, så skriv en venlig email til dem eller ring dem op, og hør om deres oplevelse af samarbejdet, opnåede resultater, service og evt. priser til sidst.
Folk hjælper rigtig gerne med sådan noget, og alle vil gerne fortælle hvis de er godt tilfreds med noget, og ligeledes også hvis de er utilfredse.

3. Lær selv det basale om søgemaskineoptimering


Det er nemt for en SEO-ekspert at vurdere et andet SEO bureaus kvalitet af arbejdet. Omvendt er det umuligt for en almindelig person at vide hvad der er op og ned indenfor SEO, hvis ikke man bruger til på at sætte sig ind i det.

Du skal have en basal forståelse af SEO, før du tager kontakt til et bureau, da I på den måde ikke er begrænset til kun at snakke om prisen.

Når du så skal ud at finde information om søgemaskineoptimering er en bog som SEO-LEX eller denne artikel fra Riis Media, gode steder at starte og få et overblik over hvad SEO er og hvilke ranking factors der eksisterer.

4. Kontakt flere mulige leverandører


Nu hvor alle gerne vil fortælle om deres SEO ydelser uden at det koster eller forpligter til noget, så bør du selvfølgelig kontakte flere bureauer. Når du kontakter et bureau, er det vigtigt at du stiller konkrete spørgsmål til hvad de vil levere. Du kan fx spørge om noget af følgende:

  • Hvilket konkret arbejde laver du for mig hvis jeg betaler Xxxx kroner i måneden for SEO?
  • Kan vi lave en aftale hvor I får en bonus hvis i når X resultater for mig?
  • Hvor vil jeg få links fra? Er det hovedsageligt fra eget linknetværk? (Det er bedst at få links mange forskellige steder fra)
  • Leverer du SEO tekster eller skal jeg selv skrive tekster til hjemmesiden?
  • Hvem var din sidste SEO kunder, og hvad lavede du for ham og med hvilke resultater?

Dette er blot idéer til hvad man kan spørge ind til. Des mere man selv læser og lærer om SEO, des bedre kan man vurdere hvem der er en god SEO leverandør.

5. Find et bureau der passer til dine behov (vigtigste punkt)


Hvis du har en lille virksomhed, så vælg et lille SEO bureau. Hvis du har en stor virksomhed med et stort budget, så vælg en stor virksomhed. Dette er måske logisk, men også ofte nødvendigt da et lille bureau fx vil have svært ved at levere de mængder links, som du har behov for som en større organisation.
Med et budget på under 2000 kr i måneden til SEO, skal man naturligvis vælge et mindre og billigt bureau eller en freelancer, som har tid til at bruge en del timer på ens hjemmeside. Men selvom man er ude efter en billig leverandør, bør man altid se referencer og beviser på at personen kan levere varen og forstår SEO. Derfor skal man ikke regne med at kunne slippe med 200 kr. i timen, men en timeløn på 400-600 kr. i timen giver mulighed for meget mere arbejde end fx 1000 kr. i timen hos et stort SEO bureau, der har meget store kunder at tage sig af.
Sidst men ikke mindst, så find en person som du har nemt ved at kommunikere med og få fat på, da man med søgemaskineoptimering bliver nødt til at tage en del beslutninger i fællesskab og hjælpe hinanden. Derfor er det ofte en god idé at vælge en leverandør i sit lokalområde.
Held og lykke med at finde et godt SEO bureau eller leverandør!

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Medstifter af webbureauet Youfront

Anders Søgaard startede med udvikling og programmering af hjemmesider, da han var 12 år. Hans digitale eventyr har ført ham mod adskillige projekter, og senest har han været med til at stifte det digitale bureau Youfront.

Anders skriver om online markedsføring, konverteringsoptimering, konceptudvikling og User Experience her på bloggen.

Du kan læse mere på Anders' profil på Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Anders Søgaard
Medstifter af webbureauet Youfront
Tags: Kommunikation & Markedsføring, Salg

User Experience er afgørende for, hvorvidt dine brugere får en god eller en dårlig oplevelse på din hjemmeside. Her får du de mest basale råd til, hvordan din side kan tilbyde en solid brugeroplevelse.

Medstifter af webbureauet Youfront

Anders Søgaard startede med udvikling og programmering af hjemmesider, da han var 12 år. Hans digitale eventyr har ført ham mod adskillige projekter, og senest har han været med til at stifte det digitale bureau Youfront.

Anders skriver om online markedsføring, konverteringsoptimering, konceptudvikling og User Experience her på bloggen.

Du kan læse mere på Anders' profil på Google+


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her