Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

3 gode råd til at booste dit salg i juni


I de kommende dage, er der travlt i salgs- og indkøbsafdelinger. Som sælger bør du være ekstra opmærksom i disse dage inden sommerferien. Leads og potentielle kunder, bliver kun koldere med tiden. Og med en sommerferie foran døren, vil du opleve at mange ordrer, er potentielle nu, er meget mere kølige efter sommerferien. Hold momentet og giv den en ekstra tand i disse dage.

Her følger 3 bløde ”sund fornuft” tips, som kan være en rettesnor i juni måned.

 

1. Lav en top10 liste og gå på jagt!

Gå dine emner og kunder igennem og vælg de 10 ud, som du mener kan lægge en ordre hos dig, hvis eller alle betingelserne er opfyldt. Start med de kunder, hvor du har et tilbud ude. Nu skal du mentalt op i gear, ringe din top 10 igennem og følg tæt op på dem - og gerne dagligt.

Er I flere i virksomheden, så få de andre med ombord, sørg for at alle forstår din plan og bakker op om den. Sæt en klokke op, brug en tavle – gør dine mål og daglige resultater set og hørt. Det skaber begejstring og motivation, også selvom man kun er sig selv i virksomheden.  

 

2. Find din indre købmand frem

Principielt bør alle tilbud have en - gerne kort - gyldighedsperiode. Har du alligevel tilbud ude, hvor du er usikker på hvornår de vender tilbage så få kontaktet dine kunder og bed om en afklaring/ordre i juni eller juli måned. Gå evt. på kompromis med prisen eller bed om længere leveringstid til gengæld. Få ryddet alle forhindringer for en ordre af vejen nu, så vil du også mærke om kunden har et reelt behov.

Kan du stadigvæk ikke få en underskrift, bør du kraftigt revurdere ordrens sandsynlighed, også efter sommerferien.

 

3. Lav kampagner

De fleste indkøbere ved, at juni og december er dér hvor salgsafdelinger og sælgere løber ekstra stærkt for at nå deres salgsmål. Brug det aktivt i din dialog og lav gerne konkrete junikampagner. Pas på du ikke kannibaliserer tilbud, du allerede har ude, ved at tilbyde en generel junirabat.

Overfor eksisterende kunder og emner, som endnu ikke har fået et tilbud, kan du med fordel bruge denne periode til at lukke de sager, hvor du ved at prisen er afgørende.

 

Få flere tips fra Anders Nielsen - Meld dig på gratis salgskursus her og bliv end bedre sælger end dine konkurrenter.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Cand.mag. og selvstændig

Anders Nielsen hjælper små- og mellemstore virksomheder med at blive mere lønsomme. Som underviser og salgschef har han rådgivet om men også i praksis afprøvet professionel B2B salg.

Anders har haft sin egen rådgivningsvirksomhed siden 2012 hvor fokus er på salg i praksis.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Anders Nielsen
Cand.mag. og selvstændig
Tags: Administration

Måske du allerede er stødt på Timme Bisgaard Munks ”indspark” på Berlingske om ”Triathlon Komplekset”, hvis ikke - så brug 2 minutter på at læse den. Ikke kun fordi den er godt skrevet og udfordrende, men fordi den også – helt naturligt - afkræver dig og mig en stillingstagen til dét at drive virksomhed.

Anders Nielsen
Cand.mag. og selvstændig
Tags: Salg

Hvad er det nu CRM betyder? - Og hvordan bruger man det? Anders Nielsen fra Sell-IT giver her tre gode råd, der hjælper dig godt i gang med brug af CRM. 

Anders Nielsen
Cand.mag. og selvstændig
Tags: Salg

Brug sommeren effektivt og giv dit salg et servicetjek så du er toptunet efter ferien.

Cand.mag. og selvstændig

Anders Nielsen hjælper små- og mellemstore virksomheder med at blive mere lønsomme. Som underviser og salgschef har han rådgivet om men også i praksis afprøvet professionel B2B salg.

Anders har haft sin egen rådgivningsvirksomhed siden 2012 hvor fokus er på salg i praksis.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her