Bloggen

Tre styrker ved webinarer – kom bare i gang!

I dette indlæg introducerer jeg dig til fænomenet webinarer. Tilmed fremhæver jeg tre store styrker ved at dyrke denne disciplin.

Allerførst indleder vi med en begrebsafklaring, da det ikke er sikkert, at alle læsere ved, hvad et webinar er.

Hvad er et webinar?

Et webinar er en art online seminar, hvor man kan følge en eller flere oplægsholdere direkte over nettet. Det betyder derfor, at du overværer et webinar via din computer, smartphone, tablet eller lignende.

Selvom du ikke er fysisk til stede i det rum, oplægget afholdes i, har du stadigvæk mulighed for at præge et webinar, da der vil være et interaktivt element i form af muligheden for at stille spørgsmål til oplægsholderen.

De teknologiske fremskridt har bevirket, at enhver virksomhed i dag kan udføre et webinar. Flere af de sociale medier har gjort det uhyre let at livestreame, så man er i gang med blot ganske få klik.

Dog vil jeg hævde, at hvis et webinar skal fremstå professionelt, er det nødvendigt at have godt teknisk udstyr samt folk med evner inden for audiovisuel produktion.

Flere og flere virksomheder afholder webinarer

Der er efterhånden en del virksomheder, der er begyndt at afholde webinarer, blandt andet Nykredit og Syspeople, der er leverandør af ServiceNow-løsninger, og jeg tror, at antallet af virksomheder, som kommer til at dyrke denne genre, bliver endnu større i fremtiden, da potentialet er enormt stort.

Herunder har jeg kogt min begejstring for webinarer ned til tre gode grunde til at afholde disse. 

3 styrker ved webinarer

#1) Den høje grad af fleksibilitet

Webinarer vinder stort, når det kommer til fleksibilitet. Det er meget fordelagtigt, at man kan deltage i et oplæg, selvom man geografisk befinder sig langt fra oplægsholderen.

Et typisk oplæg er en her-og-nu-oplevelse, og når oplægget så er overstået, er dette fortid. Et webinar kan man let optage og gøre tilgængeligt efter afholdelsen. På den måde er levetiden for et webinar væsentlig længere end for et typisk oplæg.

#2) Du kan nå bredt ud

Hvis man får besøg af en dygtig oplægsholder, er det en skam, hvis det kun er dem, der er fysisk til stede, som får mulighed for at slubre alle hans guldkorn i sig.

Med et webinar kan man nå meget bredt ud, hvis man formår at producere nogle gode, relevante webinarer og gøre opmærksom på disse.
Hvis man taler om sine ydelser og services i ens webinarer, kan webinarerne hjælpe en med at øge kendskabsgraden til ens forretning.

#3) Kan være salgsfremmende

Vi handler ikke med virksomheder, men med mennesker. Derfor kan det være en god idé at skubbe ens medarbejdere frem i spotlyset, når man vil sælge noget, så man får sat nogle identificerbare ansigter på ens virksomhed. Hertil er et webinar et godt redskab.

Man skal selvfølgelig aldrig forsøge at sælge noget via sine webinarer. Det er vigtigt, at disse bringer en form for værdi. Men derfor kan webinarer godt indirekte bruges til at sælge ens ydelser.
Hvis man afholder faglige webinarer, er et webinar en god anledning til at demonstrere sin store ekspertise inden for et emne og opbygge noget troværdighed. Tilmed har oplægsholderne mulighed for at gøre stort indtryk, som de mennesker, de er.

Vi vil hellere handle med folk, vi føler, vi kender, og derfor kan det være en stor fordel at afholde webinarer jævnligt, så ens følgere kommer til at lære en række af ens medarbejdere at kende.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Bliv klogere på, hvorfor gæsteindlægsmetoden er blevet vanskelige at få succes med. Derudover får du også tips til at øge chancen for succes med metoden.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Tags:

I dette indlæg introducerer jeg dig til en ny tilføjelse til værktøjet Ahrefs. Den nye tilføjelse kan bidrage til, at du bliver klogere på dine potentielle kunders udfordringer.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Rigtig mange bruger WordPress. Derfor tænker jeg, at indlæg med tre anbefalinger til plugins er på sin plads.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Hvordan jagter du links? Er du kreativ nok i dine tilgange? Her får du tre bude på alternative tilgange til at fremskaffe links. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Alle taler content disse dage. Jeg kommer her med en central pointe om, at man skal huske at designe sit indhold, så dette kommunikerer på flere forskellige niveauer. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Søgeordsanalysen er en vigtig del af SEO. Men søgeordsanalysen er ikke uproblematisk. Læs her hvorfor. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Det er ikke så ligetil at bedømme kvaliteten af et link i SEO-mæssig regi. Her får du indsigt i, hvilke fire parametre jeg vurderer kvaliteten af links ud fra.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Overvejer du at prøve influencer-marketing? Få her tre tips til at få succes med denne disciplin. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Hvis du bruger WordPress, bør du læse med her. I artiklen berører jeg nemlig skyggesiderne ved plugins. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

I denne artikel brokker jeg mig en smule over, at for mange PR-specialister ikke ved nok om SEO og argumentere for, hvorfor de bør sætte sig ind i det felt også. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Det er ekstremt vigtigt, at den mobile udgave af ens hjemmeside fungerer upåklageligt. Giver man mobilbrugerne en dårlig oplevelse, skader det konverteringsraten samt ens placeringer på søgemaskinerne. Her får du indblik i, hvad du skal fokusere på for at få din hjemmeside til at spille på mobile enheder.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Sponsoreret indhold kan optræde i mange forskellige afskygninger. I dette indlæg får du en række inputs til fokuspunkter, du bør have, uanset hvilken type sponsoreret indhold du arbejder med.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Kundeloyalitet er vigtigt i enhver branche. Loyale kunder er nemlig mange, mange penge værd. I dette indlæg giver jeg dig fem tips til at få glade, loyale kunder. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Dette indlæg er lidt meta. Jeg blogger nemlig om at blogge. I indlægget får du tre tips til at øge kvaliteten af dine fremtidige blogindlæg. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

I dette indlæg kan du se mit bud på tre SEO-trends, der bliver vigtige for måden, hvorpå man skal tænke SEO i fremtiden. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Overvejer du SMS-marketing til din annoncering? Det burde du måske. Læs her om fem forhold, der gør denne kanal interessant. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Mange taler om skabelsen af det værdifulde indhold - få taler om hvordan man skaber dette. Det prøver jeg. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Podcasts fylder mere og mere - her får du fem tips til at skærpe kvaliteten af din værtspræstation og podcast.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Jeg giver dig en guide til indsamling af effektive kundefeedback, som du kan bruge fremadrettet.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Spændende artikel, der fokuserer på, hvilke fordele der kan være forbundet med at implementere en eller flere prisberegner på sin side. 

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.