Bloggen

Fokusér på disse punkter, hvis du arbejder med sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold optræder i mange afskygninger og sammenhænge; man ser det blandt andet i form af native advertising-artikler samt i forbindelse med kommercielle influencer-samarbejder. I dette indlæg fremhæver jeg en række af de vigtigste fokuspunkter, man bør have, sæt man vil have succes med sit arbejde med sponsoreret indhold.

Lad mig allerførst sige, at det er vanskeligt at komme med mange generelle inputs til vigtige fokuspunkter i arbejdet med sponsoreret indhold, da sponsoreret indhold kan være yderst forskelligartet.

Der er dog en række forhold, der bør være fokuspunkter, uanset om man arbejder med native advertising, influencere eller en tredje gren af sponsoreret indhold.

Valg af distributionskanal er ekstremt centralt

At formå at vælge de rette distributionskanaler for at nå ud med ens budskab er altid essentielt, når man arbejder med kommunikation og marketing.

Find derfor ud af, hvilke platforme og kanaler der optager jeres målgruppe, og undersøg, hvilke formater jeres målgruppe reagerer positivt på og forsøg at tilpas jeres budskab efter den viden, I får. Det er vigtigt, at I rammer en tone og en stil, som jeres målgruppe værdsætter.

I ovenstående proces vil I blive bevidste om, hvorvidt sponsoreret indhold er den optimale måde at promovere jeres service/produkt på. Hvis det er tilfældet, vil I ligeledes blive bevidste om, hvilken form for sponsoreret indhold I bør forsøge jer med.

Troværdighed er meget vigtigt

Desto mindre sponsoreret indhold ligner annoncering, desto større er chancen for, at indholdet påvirker målgruppen på en effektiv måde, og at målgruppen anser indholdet som værende værdifuldt og troværdigt.

Sponsoreret indhold bør aldrig stinke af reklame, uanset om man arbejder med influencere, native advertising-artikler eller en tredje form for sponsoreret indhold.

Hvis planen er at øge kendskabsgraden til ens brand via en sponsoreret artikel i et givent medie, skal man naturligvis først og fremmest undersøge, hvilket medie man bedst muligt rammer sin målgruppe via.

Når man har afklaret dette, skal indholdet produceres, og i den sammenhæng er det vigtigt, at man sætter sig ind i, hvad der kendetegner den sædvanlige kommunikative stil og jargon på mediet. Det indhold, man producerer, bør nemlig til forveksling tage sig ud som det redaktionelle indhold, som ens indhold kommer til at optræde side-om-side med.

Hvis man samarbejder med en influencer med henblik på at gøre opmærksom på ens fantastiske produkt, er det vigtigt, at ens produkt og service passer naturligt ind i influencerens univers.

Jo mere naturligt influenceren kan integrere produktet/servicen i sit content, desto mere engageret vil målgruppen sandsynligvis være, og det vil være en styrke for både influenceren og annoncøren.

Ønsker man for eksempel at gøre opmærksom på ens fantastiske babyalarmer, bør man finde en influencer, der i forvejen beskæftiger sig med børneudstyr.

Influenceren er naturligvis altid forpligtet til at gøre opmærksom på, at der er tale om sponsoreret indhold i forbindelse med kommercielle samarbejder, men det betyder ikke, at modtageren opfatter indholdet som traditionel markedsføring.

Hvis det sponsorerede indhold minder om influencerens ikke-sponsorerede indhold, er det faktisk tvivlsomt, at modtageren tænker over de kommercielle interesser, hvilket er en kæmpe fordel, da modtageren dermed formentligt vil være væsentligt mere engageret

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Bliv klogere på, hvorfor gæsteindlægsmetoden er blevet vanskelige at få succes med. Derudover får du også tips til at øge chancen for succes med metoden.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Tags:

I dette indlæg introducerer jeg dig til en ny tilføjelse til værktøjet Ahrefs. Den nye tilføjelse kan bidrage til, at du bliver klogere på dine potentielle kunders udfordringer.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Rigtig mange bruger WordPress. Derfor tænker jeg, at indlæg med tre anbefalinger til plugins er på sin plads.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Hvordan jagter du links? Er du kreativ nok i dine tilgange? Her får du tre bude på alternative tilgange til at fremskaffe links. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Alle taler content disse dage. Jeg kommer her med en central pointe om, at man skal huske at designe sit indhold, så dette kommunikerer på flere forskellige niveauer. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Søgeordsanalysen er en vigtig del af SEO. Men søgeordsanalysen er ikke uproblematisk. Læs her hvorfor. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Det er ikke så ligetil at bedømme kvaliteten af et link i SEO-mæssig regi. Her får du indsigt i, hvilke fire parametre jeg vurderer kvaliteten af links ud fra.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Overvejer du at prøve influencer-marketing? Få her tre tips til at få succes med denne disciplin. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

I denne artikel fremhæver jeg tre styrker ved webinarer. Artiklen indeholder tilmed en introduktion til disciplinen.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Hvis du bruger WordPress, bør du læse med her. I artiklen berører jeg nemlig skyggesiderne ved plugins. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

I denne artikel brokker jeg mig en smule over, at for mange PR-specialister ikke ved nok om SEO og argumentere for, hvorfor de bør sætte sig ind i det felt også. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Det er ekstremt vigtigt, at den mobile udgave af ens hjemmeside fungerer upåklageligt. Giver man mobilbrugerne en dårlig oplevelse, skader det konverteringsraten samt ens placeringer på søgemaskinerne. Her får du indblik i, hvad du skal fokusere på for at få din hjemmeside til at spille på mobile enheder.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Kundeloyalitet er vigtigt i enhver branche. Loyale kunder er nemlig mange, mange penge værd. I dette indlæg giver jeg dig fem tips til at få glade, loyale kunder. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Dette indlæg er lidt meta. Jeg blogger nemlig om at blogge. I indlægget får du tre tips til at øge kvaliteten af dine fremtidige blogindlæg. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

I dette indlæg kan du se mit bud på tre SEO-trends, der bliver vigtige for måden, hvorpå man skal tænke SEO i fremtiden. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Overvejer du SMS-marketing til din annoncering? Det burde du måske. Læs her om fem forhold, der gør denne kanal interessant. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Mange taler om skabelsen af det værdifulde indhold - få taler om hvordan man skaber dette. Det prøver jeg. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Podcasts fylder mere og mere - her får du fem tips til at skærpe kvaliteten af din værtspræstation og podcast.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Jeg giver dig en guide til indsamling af effektive kundefeedback, som du kan bruge fremadrettet.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Spændende artikel, der fokuserer på, hvilke fordele der kan være forbundet med at implementere en eller flere prisberegner på sin side. 

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.