Bloggen

Spændende tilføjelse til Ahrefs - Få indsigt i dine potentielle kunders udfordringer

Tags:

Alle, der arbejder med SEO, kender til programmet Ahrefs, som særligt benyttes til linkprofil-analyser. Ahrefs kan dog meget mere end det, og for nyligt tilføjede de en funktion, som kan gøre dig klogere på dine potentielle kunders udfordringer. I dette indlæg giver jeg dig en introduktion til funktionen og forklarer, hvorfor jeg synes, den er fantastisk.

SEO har ændret sig helt ekstremt meget i løbet af de seneste år. De mange cowboy-tricks, man førhen kunne lave, fungerer ikke mere i samme udstrækning. Uden godt content er det blevet nærmest umuligt at vinde på søgemaskinerne.

Derfor bør enhver, som arbejder med SEO, først og fremmest fokusere på skabelsen af godt, værdiskabende content, der imødekommer den søgeintention, som den søgende har.

På den lange bane er det nemlig det content, som brugerne foretrækker, der vinder de øverste placeringer på søgemaskinerne. Google kigger allerede nu rigtig meget på brugeradfærd og fordeler blandt andet placeringerne efter, hvor lang tid de besøgende interagerer med de sider, som de lander på, da tid må anses som et pejlemærke for, hvorvidt indholdet er relevant for en given søgning.

Derfor… Fokusér på skabelsen af content, som bringer værdi for dine besøgende. Drop tomgangstekster, som hverken indeholder viden eller er underholdende. Skriv i stedet gode, levende tekster, som løser et problem for dine potentielle kunder.

“Men hvilke problemer har mine potentielle kunder?” tænker du sikkert.

Ih, hvor er jeg glad for, at du spørger!

Lad Ahrefs hjælpe dig

Rigtig mange anser Google som et altvidende orakel. Denne holdning til Google afspejler sig i manges brugeradfærd. Rigtig mange vælger at stille konkrete spørgsmål til Google.

For nyligt lancerede Ahrefs en funktion, som gør, at man kan se alle de spørgsmål, der bliver stillet omkring et givent emne. Disse spørgsmål rummer super værdifuld viden. De spejler nemlig de udfordringer, som ens potentielle kunder har.

Herunder ses et eksempel på, hvilke spørgsmål de besøgende stiller Google i relation til ‘skiferie’.

 

Som du kan se, spørger folk Google om alt muligt i relation til ‘skiferier’, blandt andet om hvornår skiferier er billigst. Ligeledes er der nogle, som bare skriver ‘Skiferie Norge hvor’.

Dette er som sådan ikke et spørgsmål. Ikke grammatisk set i hvert. Dog lurer man lynhurtigt søgeintentionen for denne søgning - folk ønsker et overblik over mulighederne for skiferier i Norge.

Ahrefs netop lancerede funktion bør kunne inspirere dig til at skrive en masse fantastiske, værdiskabende blogindlæg, hvori du løser de udfordringer og problemer, som dine potentielle kunder har.

Jeg lover dig, at hvis du skriver gode blogindlæg, hvori du fyldestgørende besvarer de spørgsmål, som du finder i Ahrefs, så skal du nok få en masse relevant trafik på et tidspunkt. Du skal dog forvente, at der går et par måneder, før Google helt har gennemskuet, at dit indlæg er genialt, og hvem det er genialt for. 

Mange vil sikkert droppe ovenstående opgave grundet det relativt lave antal estimerede søgninger, men men men… Dette tal kan du sjældent stole på. Folk googler vidt forskelligt, og der kan være over 100 forskellige måder at stille det samme spørgsmål på.

Trafikken vil derfor typisk være væsentligt højere for indlæg, der besvarer spørgsmål, end hvad der antydes via søgeordsanalyseværktøjerne

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Bliv klogere på, hvorfor gæsteindlægsmetoden er blevet vanskelige at få succes med. Derudover får du også tips til at øge chancen for succes med metoden.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Rigtig mange bruger WordPress. Derfor tænker jeg, at indlæg med tre anbefalinger til plugins er på sin plads.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Hvordan jagter du links? Er du kreativ nok i dine tilgange? Her får du tre bude på alternative tilgange til at fremskaffe links. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Alle taler content disse dage. Jeg kommer her med en central pointe om, at man skal huske at designe sit indhold, så dette kommunikerer på flere forskellige niveauer. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Søgeordsanalysen er en vigtig del af SEO. Men søgeordsanalysen er ikke uproblematisk. Læs her hvorfor. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Det er ikke så ligetil at bedømme kvaliteten af et link i SEO-mæssig regi. Her får du indsigt i, hvilke fire parametre jeg vurderer kvaliteten af links ud fra.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Overvejer du at prøve influencer-marketing? Få her tre tips til at få succes med denne disciplin. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

I denne artikel fremhæver jeg tre styrker ved webinarer. Artiklen indeholder tilmed en introduktion til disciplinen.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Hvis du bruger WordPress, bør du læse med her. I artiklen berører jeg nemlig skyggesiderne ved plugins. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

I denne artikel brokker jeg mig en smule over, at for mange PR-specialister ikke ved nok om SEO og argumentere for, hvorfor de bør sætte sig ind i det felt også. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Det er ekstremt vigtigt, at den mobile udgave af ens hjemmeside fungerer upåklageligt. Giver man mobilbrugerne en dårlig oplevelse, skader det konverteringsraten samt ens placeringer på søgemaskinerne. Her får du indblik i, hvad du skal fokusere på for at få din hjemmeside til at spille på mobile enheder.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Sponsoreret indhold kan optræde i mange forskellige afskygninger. I dette indlæg får du en række inputs til fokuspunkter, du bør have, uanset hvilken type sponsoreret indhold du arbejder med.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Kundeloyalitet er vigtigt i enhver branche. Loyale kunder er nemlig mange, mange penge værd. I dette indlæg giver jeg dig fem tips til at få glade, loyale kunder. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Dette indlæg er lidt meta. Jeg blogger nemlig om at blogge. I indlægget får du tre tips til at øge kvaliteten af dine fremtidige blogindlæg. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

I dette indlæg kan du se mit bud på tre SEO-trends, der bliver vigtige for måden, hvorpå man skal tænke SEO i fremtiden. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Overvejer du SMS-marketing til din annoncering? Det burde du måske. Læs her om fem forhold, der gør denne kanal interessant. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Mange taler om skabelsen af det værdifulde indhold - få taler om hvordan man skaber dette. Det prøver jeg. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Podcasts fylder mere og mere - her får du fem tips til at skærpe kvaliteten af din værtspræstation og podcast.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Jeg giver dig en guide til indsamling af effektive kundefeedback, som du kan bruge fremadrettet.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Spændende artikel, der fokuserer på, hvilke fordele der kan være forbundet med at implementere en eller flere prisberegner på sin side. 

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.