Tags:
Content-marketing er et glimrende værktøj til at tiltrække trafik til din platform, og kan især i opstartsfasen, gøre forskellen mellem succes eller fiasko.
Onlinebaserede start-ups som min egen, er i en tidsalder som nu, i overhængende fare for at drukne i de massevis af budskaber og tilbud, som utallige virksomheder døgnet rundt forsøger at pushe ud til forbrugeren. For guderne skal vide; vi er utvivlsomt mange om buddet.
Jeg har i min start-up Propstep.com, opnået stor succes med at producere og formidle content, der har resulteret i en kun voksende trafik på mit site.
Meget grundlæggende, er det vigtigt du producer dit eget indhold. På den måde har du fuld kontrol over hvad der bringes på din platform. Her undgår du usandheder, tvivlsom kvalitet, og så er det en rigtig skidt idé, rent SEO-wise, at kopiere indhold fra andre sider. Her kan sammenfald i ordstillinger og formuleringer, betyde en forringet rangering.
Det varierer alt efter hvilken type platform du opererer med, hvilken type content du med fordel kan fokusere på at producere. Vi har gode erfaringer med følgende typer content:
Det virker indlysende, men sørg nu for at bygge dit content op omkring din kernekompetencer og kerneydelse. Det er vigtigt, at det du publicerer til interessenter og brugere af din platform, ikke bliver for perifært. I modtagerens øjne, kan perifært content derfor virke ligegyldigt.
Dermed ikke sagt, at der ikke kan afviges fra kernekompetencen. Det kan derfor også være en god idé at producere content, der i en eller anden grad, er beslægtet med virksomhedens kerneydelse.
Et stykke velproduceret content er sådan set nytteløst, hvis ikke du publicerer det i de kanaler, der nu engang er relevante. Til at markedsføre og sprede budskabet, vil jeg klart anbefale at man anvender dels sociale medier, men at man bestemt også gør brug af sit netværk.
Man finder derfor et glimrende værktøj i LinkedIn. Her kan du dele content, der alt andet end lige, i et nogenlunde netværk, vil blive set af interessenter og øvrige aktører i netop din branche – en lettilgængelig kanal til taletid. I den forbindelse opstår der samtidig mulighed for at gøre kunder og samarbejdspartnere, opmærksomme på publiceringen af dit content.
Er du endda så heldig, at et stykke content er udarbejdet for en kunde, kan du med fordel sørge for at det er så veludført, at kunden selv publicerer materialet, på deres SoMe konti, platforme etc.
Slutteligt, så sørg for at dit content udkommer i en passende frekvens. Publicerer du content for ofte, kan det udvande dit budskab. Specielt mails og indlæg bør ikke udgives for hyppigt.
Always leave them wanting more!
Medstifter, Propstep ApS
Troels er co-founder af Propstep som forbinder købere og lejere med nybyggede boliger.
Troels har en baggrund som Chief Marketing Officer i en række internationale software-startups, hvor fællesnævneren har været digitalisering af nichemarkeder. Han har bl.a. arbejdet i San Francisco i sin rolle som Head of Digital Marketing for det danske startup Tradeshift, som i dag er en af de få danske tech-unicorns. Troels har tidligere opbygget og drevet førende internationale online communities.