Tags: Kommunikation
Linkbuilding handler grundlæggende om at sørge for, at din hjemmeside får så mange anbefalinger som muligt i Googles øjne. Det er nemlig det, der medfører de bedst mulige placeringer på den populære søgemaskine. Du kan nærmest sammenligne et backlink fra et domæne til din side som et like. Det gælder altså om at få alt den anerkendelse som muligt, hvis du vil til tops. Som tidligere nævnt er antallet af links dog ikke længere det afgørende. Det er derimod kvaliteten. Det er Google, der suverænt bestemmer, hvad kvalitetslinks er. I deres øjne kommer gode links gerne fra et nyt domæne og en ny IP-lokation hver gang. Derudover skal størstedelen af dine links linke til din forside.
En anden vigtig faktor er afsenderen af backlinks og omtaler, da det er vigtigt, at deres troværdighed og status online er stor nok til, at det kan skabe værdi for dig, at de omtaler dit brand. Derfor gælder det om at nå ud til kendte bloggere, pressen, guides, butikker, magasiner og andre samarbejdspartnere, som i forvejen har mange mentions på nettet. Det er også med til, at omtalen af dit brand kan sprede sig som ringe i vandet. Du skal dog altid huske på at sprede dine links mellem forskellige store og mindre bloggere, medier, fora og mere, da en stor adspredelse giver forøget værdi og en stærk linkprofil.
Ekspert i online markedsføring
Theis Hansen arbejder til dagligt som digital markedsførings konsulent for en række virksomheder gennem sit eget firma. Theis hjælper sine kunder med at skabe større synlighed online gennem en 360 graders tilgang. Theis kan på IVÆKST specielt bidrage med viden indenfor SEO, PPC, webdesign, ecommerce og en lang række andre marketingområder.