Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Google My Business gør The Organic Boho mere synlig online

Søstrene Karina og Maria Bruun flyttede til Ibiza for at prøve noget nyt. Det var ikke helt meningen fra starten, men de fandt et potentiale i at sælge vegansk mad til de 3 millioner turister, der besøger øen hver sommer.

De startede brandet The Organic Boho, som søstrene efterfølgende også har bragt til Danmark. De sælger 100 % økologisk, plantebaseret mad, kage, juice og smoothies, så kunderne kan reducere deres kødforbrug. Salget sker både i deres egen restaurant og i foodtrucks.

Ifølge Karina Bruun er formålet med projektet blandt andet “...at vise kunderne, at vegansk mad ikke behøver at være ensbetydende med begrænsninger. Smag, udseende og konsistens betyder lige så meget som ideologien bag maden.”

Lige efter åbningen valgte Karina, at The Organic Boho skulle være mere synlig online. Derfor tilmeldte hun sig som det første Google My Business, så hun hurtigt og gratis kunne tiltrække mere trafik og blive mere synlig for kunderne.

“Man hører hele tiden om virksomheder, der ikke går online, fordi de tror, at det er indviklet og tidskrævende, men Google My Business er lige modsat. Det er virkelig nemt at komme i gang og begynde at se resultater.” – Karina Bruun fra The Organic Boho

Større synlighed giver flere besøg

Efter kun tre måneder kunne Karina se, at websitet havde fået over 500 besøg, over 400 anmodninger om rutevejledninger og over 50 opkald fra den gratis Google My Business-fortegnelse. Denne øgede trafik vil på sigt bringe Karina tættere på sin drøm om at åbne flere restauranter. Karina ved, at Google My Business skal være det første trin til at øge synligheden online for hver ny restaurant.

Se her, hvordan du selv opretter en Google My Business-profil

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

MA studerende på CBS og Intern hos Google Danmark

Tatiana Kalakutskaya studerer til daglig på Copenhagen Business School, hvor hun læser MA International Business Communication. Ved siden af arbejder hun hos Google Danmark i deres Marketing afdeling, som hjælper små og mellemstore virksomheder med digital annoncering.

Tatiana vil her på IVÆKST bloggen dele, hvordan man nemt og gratis kan oprette en virksomhedsfortegnelse på Google Search og Maps med Google My Business, og på den måde få flere kunder.

 

Find også Tatiana på LinkedIn 

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Tatiana Kalakutskaya
MA studerende på CBS og Intern hos Google Danmark
Tags: Administration, Arbejdsliv & Tendenser, Kommunikation & Markedsføring

Det gratis og enkle Google My Business gør det nemmere for både små og store virksomheder at styre deres onlineprofiler overalt på Google, heriblandt på Google Søgning og i Google Maps.

MA studerende på CBS og Intern hos Google Danmark

Tatiana Kalakutskaya studerer til daglig på Copenhagen Business School, hvor hun læser MA International Business Communication. Ved siden af arbejder hun hos Google Danmark i deres Marketing afdeling, som hjælper små og mellemstore virksomheder med digital annoncering.

Tatiana vil her på IVÆKST bloggen dele, hvordan man nemt og gratis kan oprette en virksomhedsfortegnelse på Google Search og Maps med Google My Business, og på den måde få flere kunder.

 

Find også Tatiana på LinkedIn 


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her