Tags: Google AdWords, IT
Det er værdifuldt at vide, hvilke kilder der skaber flest salg i din webshop. Det kan du finde ud af via din Google Analytics. Hvis du allerede har koblet Google Analytics til din webshop, så har du næsten bombesikkert været inde og undersøge hvilke kilder, der skaber omsætning i din webshop.
Men er du en af dem, der undrer dig over, at kilden for dine konverteringer (salg) står som “ssl.ditonlinebetalingssystem.dk”?
Det bliver du jo ikke meget klogere af! Du vil jo gerne vide om det er Google Ads, Facebook, nyhedsbreve eller (fortsæt selv listen over kilder) der har medvirket til din konvertering.
Når din betalingsgateway skal validere de indtastede kortoplysninger, sker det typisk via betalingstjenestens egen side.
Når din kunde trykker på din grønne “betal”-knap, kommer de besøgende ind på din betalingsgateways-side, før de bliver sendt videre til din “tak for din ordre”-side.
Google Analytics tror derfor, at den betalende kunde kommer fra en forkert kilde.
Typiske forkerte kilder kan være følgende:
ssl.ditonlinebetalingssystem.dk
ditonlinebetalingssystem.dk
payment.quickpay.net
publicmobilepay.danskebank.com
public.mobilepay.dk
pay.dandomain.dk
Langt størstedelen af forkerte kilder, kan løses ved disse 6 simple trin.
Fremover vil domænerne på din liste ikke “stjæle” din omsætning.
Velbekomme.
Head of SEM, GenieWords
Rasmus er Google Ads-certificeret og specialiseret i søgemaskinemarkedsføring for små virksomheder. Med sin erfaring fra GenieWords har Rasmus et solidt indblik i de udfordringer, som mindre virksomheder kæmper med hver eneste dag.