De fleste AdWords-annoncører overvejer grundigt hvilke søgeord, de ønsker at få vist deres AdWords-annoncer på. Det er der også god grund til, men der er noget du skal være særlig opmærksom på: Alt efter den valgte matchtype, kan dine AdWords-annoncer komme frem på søgeord du formentlig slet ikke har taget stilling til. Det er i det store hele positivt, at dine annoncer kan blive vist i forbindelse med andre lignende søgeord. Men hvis du ikke kender til forskellen på matchtyperne, så kan du risikere at betale for klik i forbindelse med søgninger, der langt fra er relevante for din virksomhed - og det er penge lige ud af vinduet.
Det er specielt hvis du bruger matchtyperne ”bredt match” og ”modificeret bredt match”, at du skal være særlig opmærksom.
Denne oversigt kan du bruge som redskab til at kende forskel på søgeordenes matchtyper i AdWords:
Head of SEM, GenieWords
Rasmus er Google Ads-certificeret og specialiseret i søgemaskinemarkedsføring for små virksomheder. Med sin erfaring fra GenieWords har Rasmus et solidt indblik i de udfordringer, som mindre virksomheder kæmper med hver eneste dag.