Bloggen

Google har lanceret et nyt tekstformat. Hvad betyder det for dig?

Google har for nyligt rullet deres nye tekstformat i AdWords ud. Formatet indeholder to overskrifter og en beskrivelse, og i selve beskrivelsen er der plads til at skrive hele 80 tegn. Har du tidligere prøvet at lave tekstannoncer til Google.dk, er du nok enig i, at 80 tegn pludselig er voldsomt meget. Tidligere har mange nok kunne nikke genkendende til frustrationen over, at man virkelig skulle begrænse sig med ordene. Det gamle format (som stadigvæk eksisterer) har to beskrivelseslinjer, som hver har et maksimum på blot 30 tegn.

Det nye format:

Hvorfor skal du lave de nye tekstannoncer?

Mit råd til dig derude, som annoncerer med Google AdWords:
Få oprettet de nye tekstannoncer hurtigst mulig.

Her er fire grunde til, hvorfor du skal lave de nye annoncer fra i dag:

1. Du kan skille dig ud fra konkurrerende annoncører. Mange af dine konkurrenter har med stor sandsynlighed stadig ikke fået det gjort
2. Du vil fylde mere i Google
3. Du får mulighed for at få flere budskaber med i din tekst
4. Du vil med stor sandsynlighed opleve en bedre klikrate


Sådan opretter du det nye format
Du klikker dig ind på din annoncegruppe -> vælger fanen Annoncer -> klikker på den røde knap ”+Annonce”. Herefter vælger du ”Tekstannonce”, og så vil det nye format automatisk komme frem.

Desværre er det ikke muligt at ændre i dine nuværende annoncer, som du jo allerede har lavet én gang. De skal altså oprettes helt på ny med ovenstående fremgangsmåde, da det er to forskellige formater.

Se det nye tekstformat live her
Er du nysgerrig over, hvordan det nye format ser ud, og vil du prøve at lege med det, inden du for alvor går i krig, så kan du via Karooya.com lave dine annoncer i det nye format online og live.

De gamle tekstformater vil fra d. 26 oktober fremover bliver erstattet af de nye formater. Dog vil dine tekstannoncer i det gamle format stadig være aktive og synlige, såfremt de er lavet inden.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Google specialist og stifter af LAZZAWEB.

Patrik Lazzarotto driver bureauet LAZZAWEB, og er specialist i markedsføring på Google. 

Mød Patrik på LinkedIn

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Patrik Lazzarotto

Google specialist og stifter af LAZZAWEB.

I de fleste af vores SEO-strategier har content den bærende og vigtigste rolle. Men i Danmark har linkbuilding altså stadig en betydelig effekt. Så hvordan vurderer du kvaliteten af et link på en sikker og bæredygtig måde?

Det har vi valgt at lave et dybdegående whitepaper omkring. I dette whitepaper lægger vi alle kortene på bordet og afslører præcis, hvordan vi hos LAZZAWEB skaber resultater for vores kunder med linkbuilding.

Du vil som IVÆKST læser få et uddrag herfra.

Google specialist og stifter af LAZZAWEB.

Patrik Lazzarotto driver bureauet LAZZAWEB, og er specialist i markedsføring på Google. 

Mød Patrik på LinkedIn

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.