Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Google har lanceret et nyt tekstformat. Hvad betyder det for dig?

Google har for nyligt rullet deres nye tekstformat i AdWords ud. Formatet indeholder to overskrifter og en beskrivelse, og i selve beskrivelsen er der plads til at skrive hele 80 tegn. Har du tidligere prøvet at lave tekstannoncer til Google.dk, er du nok enig i, at 80 tegn pludselig er voldsomt meget. Tidligere har mange nok kunne nikke genkendende til frustrationen over, at man virkelig skulle begrænse sig med ordene. Det gamle format (som stadigvæk eksisterer) har to beskrivelseslinjer, som hver har et maksimum på blot 30 tegn.

Det nye format:

Hvorfor skal du lave de nye tekstannoncer?

Mit råd til dig derude, som annoncerer med Google AdWords:
Få oprettet de nye tekstannoncer hurtigst mulig.

Her er fire grunde til, hvorfor du skal lave de nye annoncer fra i dag:

1. Du kan skille dig ud fra konkurrerende annoncører. Mange af dine konkurrenter har med stor sandsynlighed stadig ikke fået det gjort
2. Du vil fylde mere i Google
3. Du får mulighed for at få flere budskaber med i din tekst
4. Du vil med stor sandsynlighed opleve en bedre klikrate


Sådan opretter du det nye format
Du klikker dig ind på din annoncegruppe -> vælger fanen Annoncer -> klikker på den røde knap ”+Annonce”. Herefter vælger du ”Tekstannonce”, og så vil det nye format automatisk komme frem.

Desværre er det ikke muligt at ændre i dine nuværende annoncer, som du jo allerede har lavet én gang. De skal altså oprettes helt på ny med ovenstående fremgangsmåde, da det er to forskellige formater.

Se det nye tekstformat live her
Er du nysgerrig over, hvordan det nye format ser ud, og vil du prøve at lege med det, inden du for alvor går i krig, så kan du via Karooya.com lave dine annoncer i det nye format online og live.

De gamle tekstformater vil fra d. 26 oktober fremover bliver erstattet af de nye formater. Dog vil dine tekstannoncer i det gamle format stadig være aktive og synlige, såfremt de er lavet inden.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Google AdWords specialist og stifter af LAZZAWEB.

Patrik Lazzarotto driver webbureauet LAZZAWEB, og er specialist i markedsføring på Google via AdWords. LAZZAWEB er blandt få firmaer i Danmark, som er certificeret Google partner.

Mød Patrik på LinkedIn

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Google AdWords specialist og stifter af LAZZAWEB.

Patrik Lazzarotto driver webbureauet LAZZAWEB, og er specialist i markedsføring på Google via AdWords. LAZZAWEB er blandt få firmaer i Danmark, som er certificeret Google partner.

Mød Patrik på LinkedIn


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her