Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Omnichannel kunder vækster mere

Tags: IT, Salg

Nye tal viser, at Omnichannel kunder vækster mere end pure players - (virksomheder der sælger udelukkende via webshop). 

Det lyder lovende, men mon ikke der ligger nogle mørke tal gemt et eller andet sted? Men det virker umiddelbart som om, at pure players har svært ved at tjene penge.

Acquisition cost pr. kunde er meget høj hos pure players, så måske Omnichannel kunder har lavere acquisition cost eller også kan mer-salg i butikken være en del af forklaringen.

Et andet relevant issue er naturligvis retur raten hos pure players er meget høj,  når vi taler tøj. Dette kan blive et reelt problem for pure players, at handling cost ved returnering æder fortjenesten op. Nogle lande er det kutyme at bestille tøj i tre forskellige størrelser og så sende to af dem retur.

Jeg tror, at Omnichannel virksomheder har en stor fordel i relation til varehåndtering og returnering samt at de har muligheder for mer-salg i butikken. Det kræver naturligvis en del at indføre Omni-/Crosschannel, men er der reel set noget valg for detailbranchen?

Trods blodrøde tal hos mange af de store pure players forsætter de med at vækste på bekostning af salg fra detail, Ebay og Allibaba gør det jo svært at konkurrere prismæssigt. Service og personificering er således det detailbranchen skal dyrke for at holde på markedsandelene.

Hvordan en virksomhed kommer i gang med Omnichannel er jo sin sag og det er tydeligt, at der er stor interesse for emnet, men mange virksomheder lader det blive ved intentionerne. Om dette er på grund af kompleksiteten eller manglende følelse af nødvendighed, kan være svært at identificere, men det er vigtigt at Omnichannel bliver iscenesat og drevet af de virksomheder, der har kompetencerne og viljen.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Digital Transformator 

Morten bærer flere kasketter. Han kendes som digital transformator, social iværksætter, idémager, opfinder, koncept enfant terrible, direktør, serie-iværksætter. Mortens hjerte banker for udvikling af e-biz og hvorledes man styrker kompetencerne hos danske virksomheder. 

Morten har siden 1998 arbejdet med at bygge bro i mellem forretning og digitale teknologier. I øjeblikket arbejder han med flere partnere sammen med Erhvervs & Vækstministeriet på at skabe bedre rammer for danske virksomheder inden for e-commerce.

Morten vil på IVÆKST Bloggen bidrage med sin viden om at skabe et bedre fundament for e-biz i Danmark på tværs af alle discipliner (SEO, Konvertering, Platform m.fl. )

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Morten Atke Nuchel
Digital Transformator 
Tags: Administration

Alle succesfulde webshopejere har haft en plan med, hvor de ville hen med deres webshop. Her er en guideline, der kan hjælpe dig til højere konvertering. 

Digital Transformator 

Morten bærer flere kasketter. Han kendes som digital transformator, social iværksætter, idémager, opfinder, koncept enfant terrible, direktør, serie-iværksætter. Mortens hjerte banker for udvikling af e-biz og hvorledes man styrker kompetencerne hos danske virksomheder. 

Morten har siden 1998 arbejdet med at bygge bro i mellem forretning og digitale teknologier. I øjeblikket arbejder han med flere partnere sammen med Erhvervs & Vækstministeriet på at skabe bedre rammer for danske virksomheder inden for e-commerce.

Morten vil på IVÆKST Bloggen bidrage med sin viden om at skabe et bedre fundament for e-biz i Danmark på tværs af alle discipliner (SEO, Konvertering, Platform m.fl. )

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her