Tags: IT
Prøv at stille dig selv følgende spørgsmål:
- Hvorfor bruger jeg it i dag?
- Hvad bruger jeg it til?
- Hvad får jeg for mine penge?
- Kan jeg gøre det anderledes?
- Hvordan fremtidssikrer jeg min virksomhed?
Det er alle helt centrale spørgsmål for små virksomheder, som er trængt på budgetterne.
Jeg præsenterer her en række punkter, som jeg mener, I bør tage i betragtning, når I vurderer jeres nuværende it-løsninger.
Fremtiden er grænseløs
Dynamisk, omstillingsparat, tilpasningsevner, fleksibilitet: Vi kender alle morgendagens buzzwords i den moderne business-talk. Men hvad betyder dette for jeres it?
It er nøglen til, at disse buzzwords flytter sig fra side 37 i personalehåndbogen, jobannoncen hos Stepstone eller præsentationen af virksomheden på dennes respektive hjemmeside, og i stedet bliver aktive redskaber, der sikrer konkurrenceevne og tiltrækningskraft ud imod kundesiden, og til de potentielle nye kollegaer.
Fremtiden er brugergenereret og det er virksomhedens medarbejdere, der, som forbrugere i en global verden, sætter morgendagens dagsorden. Se bare på hvordan iPad’en har vundet indpas hos forbrugerne, og derfor nødvendiggør, at virksomheder også tager stilling til hele markedet for tablets osv.
Google har derfor en filosofi omkring deres forretning, der bygger på åbenhed og tilgængelighed. Google Apps har eksempelvis vundet markedsandele på B2B-markedet gennem en kendskabsgrad, skabt på B2C markedet, via deres gratis mailplatform Gmail og Google.com
Du kan læse mere om Google Apps for virksomheder her:
IVÆKST Tema: Flyt virksomheden på internettet
Jorden er flad!
Det påstår Thomas Friedman, amerikansk journalist, som et symbol på den globale konkurrence. Det betyder i praksis, at alle virksomheder skal forholde sig til mere end bare det lokale konkurrencemarked.
Varer, arbejdskraft og ydelser er i højere grad betinget af kendskabsgrad og timing, end lokation. Derfor skal fremtidens virksomheder være tilgængelige - også uden for kommunegrænsen.
Virksomheder i dag - også nystartede og mellemstore - skal agere globalt, da internettet har gjort konkurrencemarkeder tilgængelige verden over. Alt er tilgængeligt - hele tiden - hvorfor kunden køber der, hvor han mener at få mest for sine penge.
Virksomhederne skal derfor have en digital værktøjskasse, der understøtter en global virkelighed.
Tilmeld dig IVÆKST Seminar: Dit digitale vendepunkt
Alene/sammen
Virksomheden som arbejdsplads er i opbrud. Vi arbejder i dag sammen i et krydsfelt af kolleger og faglige/sociale netværk, der i højere grad fokuserer forretningen som en konsekvens af flere faktorer uden for virksomhedens egen organisation.
Vi skal derfor som medarbejdere være tilgængelige på tværs af geografiske grænser, tidspunkter og virksomheder, hvilket igen skal understøttes af de rigtige digitale værktøjer.
Hellere lille og vågen, end stor og doven
Forbrugerens købsmønster anno 2012 er globalt forankret, hvorfor virksomhederne skal være agile og møde forbrugeren på dennes præmisser.
Selv de største virksomheder kan ikke vide sig sikre på sine markedsandele - Nokia er det klassiske eksempel - og kan blive overhalet indenom, førend de når at agere.
Dette åbner muligheder for de mindre virksomheder, der har læst markedet, og med simple og velfungerende værktøjer aktiverer deres platform, så deres produkter og services rammer købekraften med rette timing.
Sagt med andre ord er forbrugeren alt andet end loyal, hvilket på den ene side stiller krav til virksomhedernes leverancer, produkter og services, men også åbner muligheder for de virksomheder der griber dem.
Er du parat til at gribe chancen?
I dag bruger 4.000.000 virksomheder Google Apps, og hver dag kommer omkring 5000 nye ud i Google skyen.
Skal din virksomhed være den næste, som tager springet op i skyen med Google Apps?
Sales Manager
Jeg arbejder med at åbne døre, skabe kontakt og udvikle nye samarbejdsrelationer mellem virksomheder og APPS People.
Jeg har en fortid fra IT branchen, hvor jeg har solgt konferencesystemer, CRM samt CMS/Typo3. Jeg har været med til at starte en mindre CMS virksomhed op.
Min primære erfaring er med salg, men jeg har ligeledes været ansvarlig for salg- og marketing, PR, virksomhedsudvikling og kommunikation.
Cloud computing er så fantastisk ukompliceret! Og udover at løfte virksomheders IT infrastruktur, giver vi samtidig virksomhederne økonomiske benefits .
Cloud computing muliggør sikkert samarbejde i realtid på tværs af arbejdsgrupper i alle størrelser - dét er genialt.