Bloggen

Går du glip af en gratis mulighed for at styrke dit brand?

Tags:

Annoncering på Facebook og Instagram er effektivt. Men prisen er konstant stigende! Det eneste du, som virksomhed, har mulighed for at gøre gratis via sociale medier, er: at brande din forretning. I slutningen af postet får du 3 tips til at skabe et feed, der giver så meget værdi, at dine (potentielle) kunder ikke kan lade være med at følge dig. Og følgere kan konverteres til kunder!

Sammenlignet med andre salgs- og markedsføringskanaler er sociale medier er en billig måde at annoncere på. Reklamer i aviser, magasiner, på busser, TV og lignende er langt dyrere. Men prisen på annoncering på Facebook og Instagram er steget helt enormt de senere år - vores erfaring fortæller, at man ikke kommer langt med et budget på mindre en 80 kr. om dagen.

Det du til gengæld kan gøre helt gratis, og starte på lige nu, er at brande din forretning knivskarpt på dine sociale medier.

Og sådan her starter du ud:

1: Kend din målgruppe. Du kan kun lave content, der er interessant for dine (potentielle) kunder, hvis du kender dem helt ind til benet. Du skal bl.a. vide, hvilke følelser de køber baseret på. Hvad er deres værste frygt og deres største ønske? Og så skal du gøre det helt klart, hvad din løsning på deres problem er.

2: Rediger dine billeder på samme måde hver gang. På den måde skaber du et feed med kontinuitet, som er æstetisk flot. Brug Instagrams egen redigeringsfunktion, den er super nem at bruge. Når du har redigeret dine billeder på Instagram, kan du automatisk poste på Instagram og Facebook på samme tid. Jeg har en fast måde, jeg redigerer alle vores billeder på, og en rutine kunne være: skru op for lys, ned for kontrast, ned for struktur, op for farver og op for varme. Hvis du gør det samme hver gang, vil du hurtigt se den sammenhæng, det giver visuelt.

3: Lav en skabelon og en kalender for dit content. På Funnel Bunny Agency’s instagram profil (og til mange af vores kunder) bruger jeg systemet med, at hver 4. billede er ca. det samme. Det kunne være 1: citat, 2: miljøbillede, 3: selfie, 4: produktbillede. Det system ser flot ud på et Instagram feed - hvis du har brug for inspiration, kan du tjekke Funnel Bunny Agency’s Instagram: https://www.instagram.com/funnelbunnyagency/?hl=da. Derudover anbefaler jeg, at du laver en content kalender.

Hvis du kun tager én ting med dig fra det her blogindlæg, så lad det være begrebet “on-brand”. Al kommunikation der kommer fra din virksomhed, skriftlig såvel som visuelt, skal være on-brand. Dvs. det skal afspejle din forretnings værdier, dine produkter og være relevant for din målgruppe!

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Maja-Sophia Ve…

Ejer af Funnel Bunny Agency

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.