Tags: Administration
Kernen i content marketing er, at læserens interesser er i centrum. Denne marketingsform skaber nemlig godt indhold med det formål at skabe nyttig viden eller sjove vinkler, som læseren kan tage med videre, dele med vennerne og generelt blive klogere af.
Ideen er, at din læser til gengæld belønner dig på sigt med produktkøb og læserloyalitet, og gang på gang har det vist sig, at dette er tilfældet – men kun hvis det gøres ordentligt.
Selvom content marketing kan spores mere end 100 år tilbage, foregår langt størstedelen i dag online.
Internettet og de sociale medier er den perfekte platform at dele en historie på, men hvordan får man folk interesserede nok til overhovedet at nå det punkt?
Det har jeg kigget lidt på gennem mit daglige arbejde som contentansvarlig, og jeg har kogt nogle af mine erfaringer ned til 5 let tilgængelige tips, som jeg håber, du kan bruge i din egen content strategi!
Brug tid til at kæle for dit content! Jo mere unik din vinkel, og jo mere af dig selv, du kommer i, des større er chancerne for, at folk får lyst til at dele det. Jeg har fået lov til af e-ciga.dk at bruge denne her artikel som eksempel på min pointe. Det er et lille, sjovt indslag. Ideen bag er, at det kan bruges til at kontakte diverse medier i håbet om, at de finder vinklen sjov og anderledes nok til at køre den.
Hele begrebet om Web 2.0 går på 2-vejs-kommunikation. Jo mere åbenhed, du udviser, des større er chancerne også for, at du skaber loyale læsere, der på sigt belønner dig for alle de interessante tips, du har delt med dem. Dertil hører, at du kender dine læsere og ved, hvad de ønsker at læse om! Det er derfor, det er så vigtigt at være aktiv på de sociale medier.
En artikel, der beriger vores hverdag eller vores arbejdsliv, f.eks. ”10 tips til en flottere have” eller ”Er det på tide at skifte bank?” går rent hjem. Har man tilmed opbygget en vis anciennitet gennem troværdige artikler af høj kvalitet, kan du næsten være sikker på, at du får tilfredse læsere, der kommer igen.
Det er ikke tilfældigt, at jeg har valgt den overskrift, jeg har. Der er masser af artikler både her og på andre sites, så det handler om så klart og hurtigt som muligt at kommunikere, hvad det er, din artikel vil, og hvorfor folk skal bruge tid på at læse den!
Sidst, men ikke mindst skal man huske på, at content marketing ikke er begrænset til content på nettet. I ”den virkelige verden” kan du afholde workshops, sponsorere det lokale fodboldhold, få artikler i avisen osv. Jo flere kanaler, der kan skabe word of mouth til din business, jo bedre er det! Man ved aldrig, om én af disse kanaler pludselig tager fart!
Content Marketing specialist, s360.dk
John Christensen har mange års erfaring med professionelle tekster og arbejder til daglig som content marketing specialist hos marketingsvirksomheden s360, der udbyder løsninger inden for søgemaskineoptimering, onsite-optimering og sociale medier.
John har en varieret hverdag, som består af en stor del tekstforfatning. Ligeledes arbejder han med hjemmesidedesign og grafisk design på tværs af forskellige brands.
John er desuden varetager for sitet www.zapp.dk. På IVÆKST Bloggen vil John bidrage med indlæg om marketing, e-handel og SEO.