Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

5 nemme måder at få kommentarer og likes på din fanside

Når jeg afholder en workshop eller foredrag om Facebook, giver jeg altid deltagerne konkrete tips, de kan gå hjem og bruge med det samme på deres facebookside.  Her får du 5 nemme måder du kan få flere kommentarer og likes på din fanside:

Nummer 1: Værdifuldt indhold

  • Giv eksklusiv adgang til din virksomhed - VIP lagersalg, førtilbud, events kun for Facebookfans.
  • Behind The Scenes: Billeder, video og blogs
  • Tips & tricks og gode råd

Nummer 2: Stil spørgsmål

  • Stil korte simple spørgsmål.

Prøv det på din fanside:

  • [Ja eller nej] Har du besøgt vores hjemmeside www.___.com?
  • [Ja eller nej] Kan du li' vores nye produkter?
  • [Ja eller nej] Er du tilfreds med det vi deler på Facebook?
  • [Ja eller nej] Vil du gerne have flere tilbud fra os på Facebook?

Nummer 3: Skriv DU

Skriv på Facebook som et menneske og ikke som et brand. Facebook COO Sheryl Sandberg siger  "brands must behave more like people" to get the most out of Facebook.
Når du skriver din opdatering, så forestil dig du skriver  til én fan. Din kernekunde. Vis personlighed  Skriv personligt og menneskeligt.

Nummer 4: Call to action

Husk at slutte dine opdateringer af med et call to action:

  • Tryk "Synes godt om" hvis du er enig
  • Klik "Synes godt om" hvis du kan li' vores nye sommer kollektion
  • Klik "Synes godt om" hvis du kan li' artiklen og del den med dine venner
  • Tryk "Synes godt om" hvis du er enig

Nummer 5: Svar personligt tilbage:

Når dine fans skriver en kommentar på din Facebookside er det vigtigt du svarer dem.
Et godt eksempel er Lakrids by Johan Bülow hvor Johan svarer på opdateringer fra fans.
Når du besvarer personligt, får dine fans lyst til at engagere sig på din Facebookside.

Når du følge de 5 trin vil du opleve:
a) At dine Facebookfans kommenterer dine opdateringer
b) De trykker synes godt om
c) De deler din opdatering til deres venner

Vigtigt:  Husk at variere dine opdateringer, så det ikke hele tiden er det samme dine fans modtager i deres strøm (f.eks. kun spørgsmål).

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Social media ekspert

Fabiola Christensen  var en af de første i Danmark, der brugte sociale medier som markedsføringsredskab og er i dag en af de førende eksperter inden for området.

Til at starte med var fokus mode-og designbranchen, hvor hun blandt andet skabte succes med Trendoutlet, som hjalp design virksomheder som Rosemunde, Gentlemen´s Affair og Sofie Schnoor med salg og synlighed på Facebook.

Nu er nichen foredragsholdere og offentlige personer, hvor Fabiola instruerer passionerede foredragsholdere i at bruge de sociale medier, som et middel til at få deres publikum til at opleve nærvær og interagere online.

Fabiola afholder workshops, kurser og foredrag indenfor de sociale medier.

Fabiola på Google+

Fabiola på Facebook

Tweet Fabiola på Twitter

Connect Fabiola på LinkedIn

Bliv inspireret af mine boards på Pinterest

 

 

 

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Fabiola Christensen
Social media ekspert
Tags: IT, Salg

Er du en af dem der tror, at Google+ er det nye Facebook? Mange sammenligner ofte de to sociale medieplatforme, da Google+ rummer mange af de samme grundstene som Facebook. Men væsentlige forskelle mellem de to platforme gør, at du som selvstændig kan drage store fordele ud af din tilstedeværelse på Google+.

Social media ekspert

Fabiola Christensen  var en af de første i Danmark, der brugte sociale medier som markedsføringsredskab og er i dag en af de førende eksperter inden for området.

Til at starte med var fokus mode-og designbranchen, hvor hun blandt andet skabte succes med Trendoutlet, som hjalp design virksomheder som Rosemunde, Gentlemen´s Affair og Sofie Schnoor med salg og synlighed på Facebook.

Nu er nichen foredragsholdere og offentlige personer, hvor Fabiola instruerer passionerede foredragsholdere i at bruge de sociale medier, som et middel til at få deres publikum til at opleve nærvær og interagere online.

Fabiola afholder workshops, kurser og foredrag indenfor de sociale medier.

Fabiola på Google+

Fabiola på Facebook

Tweet Fabiola på Twitter

Connect Fabiola på LinkedIn

Bliv inspireret af mine boards på Pinterest

 

 

 


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her