Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring
Vi er en håndfuld marketing-folk, der har knoklet i flere måneder på at gøre et nyt e-commerce univers klart. Nu er det lige før, vi går live - og vi er spændte på at se hvad det kan udvikle sig til. Sitet hedder Webshop Guru - og det har til hensigt at “uddanne” kommende, nye, eksisterende webshopejere til at blive dygtige til at drifte deres webshops.
Derfor har vi taget udgangspunkt i, hvilke ting man skal i gang med, før det kan blive en succes. Det gælder alt fra produkttekster til SEO, AdWords, CRO, shipping, forretningsplan og meget andet. Vi har lukreret på nogle ressourcer inhouse, men tanken er, at det på sigt skal blive et stort univers, hvor der er masser af eksperter, der byder ind med gode råd.
Det er et DanDomain-projekt, da undertegnede selv sidder i DanDomain. Men jeg har fået fri tøjler i forhold til platformen, da det ikke skal brande vores egne produkter/services. Derfor har vi fået nogle eksterne skribenter til at komme med deres ekspertise - og vi leder hele tiden efter nye, der kan være med til at sikre kvaliteten af indhold. Det er efter content is king-princippet, hvorfor det skal være knivskarpt. Der vil selvfølgelig være subjektive holdninger, hvilket er ganske uundgåeligt. Og det bidrager i øvrigt også til gode do’s & don’ts, som andre kan lukrere på, så de ikke laver samme fejl.
Vi går live og udvider kontinuerligt universet
Vi starter med at gå live med de første syv e-bøger/indlæg - og herefter kommer der et nyt hver 14. dag. Vi har allerede 15 i alt klar, som er følgende i vilkårlig rækkefølge:
Forretningsplan - sådan gør du
5 veje til første salg
Betalingsløsninger
Fortrydelsesret & returnering
Kom i gang med konverteringsoptimering
Fragt & forsendelse
Dropshipping
Lager & indkøb
Grundlæggende SEO
Nyhedsbreve, der sælger
10 konkrete content tips
Tekster, der sælger og gør din webshop synlig
Sådan kommer du i gang med Google Analytics
Derfor skal du bruge Google AdWords
Facebook annoncering - sådan bruger du det.
Vi vil som sagt løbende udkomme med flere tips og råd, hvilket vi meget gerne vil bruge eksterne folk til at levere til, så der ikke står DanDomain på det hele. Det er præcis det, vi vil undgå. Vi har hentet inspiration masser af steder, men vi synes, at der manglede et dansk site, der er 2017-opdateret og henvender sig primært til e-commerce. Og så er det naturligvis sjovt at bygge noget op selv fra bunden.
Vi har allerede i testfasen fået flere henvendelser fra folk, der er interesserede i at skrive til Webshop Guru, men vi hører også meget gerne fra dig. Er der problematikker og emner, du mener, der skal med, er du velkommen til at smide mig et par linjer om dine kompetencer/bedrifter samt hvad du gerne vil bidrage med. Vi kvitterer med et link til dit site + et par linjers biografi om dig + billede.
Kontakt:
Dennis Wormark Larsen, redaktør, Webshop Guru.
E-mail: dwl@dandomain.dk
Content Manager, DanDomain
Dennis Wormark Larsen er opererende Content Manager i IT-virksomheden DanDomain. Han har en journalistuddannelse bag sig med speciale i storytelling, men har sidenhen arbejdet i godt syv år med marketing og branding af virksomheder. Til dagligt arbejder han også med SEO og AdWords i DanDomain regi og varetager al virksomhedens eksterne og interne kommunikation. Desuden er han selv iværksætter ved siden af med egen tekstforfattervirksomhed, wordmark.dk.