I dette blogpost vil jeg komme ind på Facebookannoncering under coronakrisen.
De fleste virksomheder er på den ene eller anden måde ramt. Indtil videre har vi oplevet, at corona har påvirket Facebookannoncering på godt og ondt.
Visningsprisen på Facebook er faldet med omkring 30% (varierer meget fra konto til konto. Nogle er endda blevet dyrere). Dette skyldes nok en blanding af:
1) folk er mere på Facebook/Instagram fordi de keder sig (større efterspørgsel efter annoncer)
2) annoncørerne holder på pengene og slukker for kampagner (mindre udbud af annoncer).
Købsmønstret har også ændret sig. Som vi kan se i “Hvilke brancher er ramt”, ser det ud til, at vi holder meget igen med at købe dyre ting med længere beslutningsproces.
Hvordan er din branche ramt?
Disse brancher har en positiv oplevelse under krisen:
Disse brancher har en negativ oplevelse under krisen:
Hvad kan du gøre?
Hvis du er en del af en af de brancher der er hårdest ramt, så bør du overveje, at slukke dine kampagner. Lige nu er Facebook for dyrt for din virksomhed. Brug pengene når vi er ude af lockdown igen.
Du kan forsøge at flytte fokus over på et nyt produkt. Kan du lave et Skype-event, et webinar eller en e-bog?
Hvis du kan gøre en af ovenstående ting, kan du udnytte den faldende pris til at skaffe e-mails eller til at bygge dit brand op, så folk er klar til, at handle hos dig efter lockdown. I så fald accepterer du en højere konverteringspris mod forventning om, at der kan kapitaliseres på trafikken senere.
Hvis du ikke er ramt eller måske oplever en positiv stigning, så prøv at dublikere dine eksisterende annoncer og lav “coronaspecifikt indhold”. Sørg for at fortælle:
Hvad kommer der til, at ske efter krisen er ovre?
Tanker om hvad der kommer til, at ske når corona lakker mod enden:
Paid Social Specialist / Marketing Guy hos The Marketing Guy
Gratis tips og tricks til Facebook- og Instagram-annoncering.
Jeg arbejder til daglig hos The Marketing Guy, hvor vi hjælper virksomheder med Facebook- og Instagram-annoncering.
I løbet af det næste års tid, vil jeg poste nogle indlæg herinde på IVÆKST, som kan hjælpe din virksomhed til at opnå mere succes på Facebook.
Hos The Marketing Guy har vi efterhånden hjulpet rigtig mange spændende virksomheder. Derfor kan vi komme med konkrete eksempler på hvad der virker og omvendt. Håber I får god gavn af det!
LinkedIn