Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Optimer responsen på din markedsføringskampagne

Kan man forudse, hvor stor respons en given kampagne vil få?

Kommunikerer du ofte med en bestemt målgruppe på en bestemt måde, vil du relativt hurtigt få en ide om, hvor responsniveauet ligger. Måske udsender du et produktkatalog med mulighed for bestilling af varer. Eller det kan være, at du med faste mellemrum udsender et spørgeskema til kunder for at afdække kundetilfredshed eller aktuelle behov. Din erfaring med dine egne kampagner til dine egne målgrupper vil gøre dig bedre og bedre til at forudsige, hvor det realistiske niveau befinder sig.

Der findes ingen krystalkugle, gennemsnitsbetragtninger eller tommelfingerregler, der på tværs af brancher, målgrupper, målsætninger og kampagneudformning kan give entydigt svar på, hvor stor en respons man kan eller bør forvente sig. I nogle tilfælde kan en god respons være 2 %. I andre tilfælde er mindre end 55 % måske en fiasko.

Men selvfølgelig er der en række faktorer, som generelt påvirker responsen. Her får du nogle af de vigtigste, som du bør have med i dine overvejelser - både i planlægningen af din udsendelse og den efterfølgende evaluering af resultaterne.

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her