Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Direct marketing - omkostningseffektiv markedsføring

Direct marketing er en personlig, men uopfordret henvendelse til eksisterende eller nye kunder. Typisk sigter direct marketing på at sælge noget konkret.

I traditionel massemarkedsføring er ideen at få det samme budskab ud til så mange som muligt til så lav en pris som muligt. Formålet er at skabe opmærksomhed om og kendskab til produktet hos en bred målgruppe og dermed stimulere efterspørgslen på markedet. Budskabet er derfor rettet mod den "typiske kunde", men ikke mod den enkelte kunde. I direct marketing kan du i højere grad skræddersy din kommunikation til den enkelte, hvad enten du kontakter kunden per brev, e-mail eller telefon.

For mange virksomheder er direct marketing den klart mest omkostningseffektive form for markedsføring. Hvad enten du sender breve, brochurer, ringer eller e-mailer, kan du ramme din kunde meget mere præcist end på nogen anden måde.

Direct marketing kan let måles. Når du forbereder en direct marketing kampagne, så tænk over, hvordan du får mest muligt ud af din investering. For eksempel kan det være dyrt og ineffektivt at henvende sig til folk, der ikke ønsker din henvendelse.

  • Distribution - hvor køber kunderne varerne? Hvor bor de?
  • Demografiske data - alder, køn, uddannelse, erhverv?
  • Kan du gruppere dine kunder efter livsstil? Hvilke værdier, holdninger og købsmotiver har dine kunder?

Husk: En sådan database er intet værd, hvis ikke den er opdateret. Der findes meget software, der kan hjælpe dig med at styre din database.

Du kan også købe dig til en database, hvis du vil have fat i nye kunder.

Vær opmærksom på reglerne for håndtering af den information, du har om dine kunder.

 

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her