Bloggen

webbureau

Udvælg dit webbureau ud fra disse 4 kriterier

Der er mange webbureauer på markedet, og det kan være svært at vurdere, om du skal vælge ét frem for et andet. Her får du 4 råd, du kan bruge, når du skal vælge webbureau.

Når du har besluttet dig for, at du skal have en ny hjemmeside eller en webshop, er der typisk mange, der gerne vil lave den for dig. Hvis du slår skriver et opslag på Facebook, vil du blive overdynget med kommentarer fra freelancere, bureauer og sågar folk, der tilbyder at lave den gratis.

Men hvad skal du vælge? Det er en jungle at finde rundt i, hvis ikke du har forstand på, hvilke elementer der gør en hjemmeside god. Herunder får du indsigt i, hvordan du udvælger de mest kompetente til opgaven – uanset, om du vil hyre en freelancer eller et webbureau.

#1: Se efter tidligere udført arbejde

Selvom de fleste webbureauer tilbyder samme services, er det ikke ensbetydende med, at de er lige kompetente. De fleste webbureauer og freelancere har et portefølje på deres respektive hjemmesider, hvor du kan se det arbejde, de tidligere har udført.

Det giver en god indikation af, hvad du kan forvente. Hvis du finder et webbureau, der har referencer, som du godt kan lide, kan du forhøre dig om prisen for et lignende projekt. Samtidig giver det mulighed for at spørge ind til, hvilke resultater kunden har opnået med hjemmesiden.

#2: Overvej, om du vil have markedsføring

Hvis ikke din hjemmeside har besøgende, er den ikke noget værd. Det er de besøgende på hjemmesiden, der læser dit indhold og til sidst kontakter dig, der er hele grunden til, at du får lavet en hjemmeside.

Af samme grund er det essentielt, at du markedsfører din hjemmeside. Du vil typisk lære dit webbureau godt at kende, når de designer og udvikler din nye hjemmeside. Derfor vil det i mange tilfælde være fornuftigt at vælge et webbureau, der efterfølgende kan hjælpe dig med markedsføring af siden.

#3: Sørg for, at dit webbureau har forstand på SEO

Dette er en forlængelse af forrige afsnit. Det er ikke nok, at dit webbureau kan hjælpe dig med at markedsføre dit site. De skal tænke SEO ind helt fra opstartsfasen, hvor de første skitser til dit website bliver tegnet.

Hvis ikke det er opsat korrekt i forhold til søgemaskineoptimering, vil du smide penge ud af vinduet, for du får brug for at få rettet op på en masse fejl, hvis du vil have besøgende efterfølgende.

Derfor er det vigtigt, at du vælger et webbureau, der har SEO-kompetencer in house, så du rent faktisk kan drive trafik til dit site fra de organiske søgeresultater. Det er den billigste, dog mest effektive form for markedsføring, og det vil du bestemt ikke gå glip af.

#4: Ønsker du en supportaftale?

Når du har fået din hjemmeside, skal du overveje, om du har mulighed for selv at redigere og opdatere den. Har du kompetencerne til det, eller har en af dine medarbejdere? Hvis ikke, er det en god idé at vælge et webbureau, der tilbyder klippekort og/eller supportaftale, så du altid kan få opdateret din hjemmeside med nyt, relevant indhold.

Det er en kontinuerlig proces at drive en hjemmeside, hvorfor det er vigtigt, at du arbejder videre med den, selv efter den er blevet designet, opsat og korrekturlæst. Typisk er det mest oplagt at vælge det webbureau, der har opsat siden, når du skal have den opdateret, da det er dem, der kender løsningen bedst.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.