Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Ret disse 2 fejltrin i Analytics

Fejltrin #1: Ingen frasortering af intern trafik

Er din og kollegernes brugeradfærd på jeres hjemmeside relevant at analysere? Nej, ikke rigtig vel?

Selvfølgelig kan det være en nødvendighed at nærstudere den interne trafik på hjemmesiden. Det gør jeg selv, hvis det er fordi jeg bl.a. tester sporing af events/hændelser og målopsætninger.

Husker du at oprette flere visninger/views?
Jeg har set rigtig mange Google Analytics konti, hvor der kun var oprettet ét view eller visning, som Google kaldet det på dansk, og sjældent er der opsat et filter med arbejdspladsens og de ansattes IP-adresser.

Selvfølgelig er alt relativt, men er det egentlig nødvendigt, hvis hjemmesiden kun har få besøg? Ja! Der skal være styr på din Google Analytics data. Jeg plejer selv at lave tre views:

  • Main View
  • Test View
  • Raw Data View

Når du opretter et view, har du mulighed for at filtrere relevant- og irrelevant data, heriblandt din og kollegernes IP-adresser, spam trafik, bots og spiders.

På Google Analytics kurset, vil jeg lære dig at oprette en Google Analytics konto og dele min helt egen unikke opdaterede tjekliste, som jeg har brugt på over 100 forskellige Google Analytics konti.

Fejltrin 2: Ingen opsætninger af mål i Google Analytics (konverteringssporing)


Inden for de seneste par år, har jeg oplevet et stigende antal af hjemmesider, som har fået opsat en Google Analytics konto. Det er langt fra kun de store virksomheder, som bruger Google Analytics i dag. Rigtig mange små- og mellemstore virksomheder, har en Google Analytics konto tilknyttet deres hjemmeside.

 


Dog er det langt fra alle virksomheder, som har opsat mål (konverteringer) eller også virker de ‘gamle’ mål ikke mere. Jeg vil gerne købe argumentet, at det kan være svært at oprette mål, hvis du absolut ingen indsigt har i Google Analytics, men jeg vil mene, at jeg relativt hurtigt, måske endda bare på 5-10 min, kan lære dig at opsætte dit første mål – og nej, det er ikke den gammeldags fremgangsmåde, dvs. at jeg ikke lærer dig at lave destinationsmål, men jeg lærer dig bl.a at oprette events/hændelser, som du kan opsætte mål ud fra.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Online Specialist 

Thor er Google Ads-certificeret og specialiseret i annoncering for små og mellemstore virksomheder på Google.

Gennem sit arbejde med forskellige virksomheder og brancher har Thor opnået en solid forståelse for virksomhedernes online markedsføring og ikke mindst optimering af denne.

Thor har undervist alt fra ejerledere til ledige i digitale kompetencer og online markedføringer og kender derfor til, hvad det kræver, hvis du skal have succes online. 

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Thor Bay
Online Specialist 
Tags: Google AdWords, Kommunikation & Markedsføring

Tre klassiske fejltrin i Google Ads. 

Online Specialist 

Thor er Google Ads-certificeret og specialiseret i annoncering for små og mellemstore virksomheder på Google.

Gennem sit arbejde med forskellige virksomheder og brancher har Thor opnået en solid forståelse for virksomhedernes online markedsføring og ikke mindst optimering af denne.

Thor har undervist alt fra ejerledere til ledige i digitale kompetencer og online markedføringer og kender derfor til, hvad det kræver, hvis du skal have succes online. 


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her