Skab synlighed med Google My business
At være synlig på nettet er alfa og omega i dag, for at skabe vækst i sin virksomhed. Det gælder både globalt og lokalt. Samtidig er det vigtigt at den info dine potentielle kunder finder om dig, når de søger efter dig på Google, er positiv. Siden tidernes morgen har god omtale været med til at afgøre, hvad man vælger. Det er helt instinktivt for dine kunder, og det er sikkert også sådan du selv udvælger en service frem for en anden. På den måde skaber anmeldelser på Google My Business pålidelighed, og giver samtidig et indtryk af hvad virksomheden beskæftiger sig med.
Hvorfor er Google My Business anmeldelser effektive?
Der er 3 gode grunde til at Google My Business anmeldelser er mere effektive end så mange andre anmeldelser. For det første er de lettest tilgængelige for dine potentielle kunder, og popper op sammen med din lokation på Google Maps og din virksomhedsprofil. For det andet påvirker det din SEO direkte, og hjælper dig til højere rangering på Google. Og for det tredje hjælper anmeldelserne dig til at lære dine kunder bedre at kende, og hvilken forskel I gør for kunderne.
Hvordan anmeldelser påvirker din SEO
Ligesom dine potentielle kunder, og dig selv, sætter Google også pris på gode anmeldelser. Den gode omtale skaber pålidelighed både for dine potentielle kunder og Google, og du belønnes direkte med en højere rangering. Samtidig kommer de flotte stjerner også frem, når man søger efter din virksomhed på Google Maps.
Lær dine kunder bedre at kende
Google My Business er et effektivt, og gratis, værktøj til at lære dine kunder bedre at kende, vide hvordan man hjælper dem og måske endda få ideer til yderligere services. Du bør tage imod en anmeldelse med kyshånd, både hvis den er god eller dårlig, for det gør dig klogere på din forret-ning, og lærer jer at blive en bedre virksomhed. Den gode anmeldelse hjælper dine potentielle kunder med at vælge ‘bukkene fra fårene’ så at sige. Det er det tætteste den digitale verden kommer på mundtlig omtale, og derfor er det yderst effektivt til at påvirke kundens beslutning. Husk endelig at svare tilbage og sig tak for de gode anmeldelser.
Man bør dog ikke lade sig slå ud, hvis man får en dårlig anmeldelse. Det kan ske for selv de helt store virksomheder, og du skal nok få gode anmeldelser efterfølgende til at overdøve den. Men det er vigtigt hvordan du håndterer den dårlige anmeldelse. Du må endelig ikke ignorere den. Svar høfligt tilbage, og se hvordan du kan hjælpe din kunde med at få en god oplevelse i sidste ende.
Vil du vide mere om brugen af anmeldelser?
Hvis du vil have mere info om hvordan du kommer godt i gang med Google My Business anmeldelser, er der hjælp at hente. Start for eksempel ud med en effektiv guide , der viser hvordan du får kunder til at give dig anmeldelser og hvordan du kommer godt i gang med det gratis værktøj.
Partner & Markting @ Alfabeto
Sebastian Bjørnsen arbejder til dagligt med markedsføring hos softwarevirksomheden Alfabeto i Odense. Visionen med Alfabeto er, at gøre indhold af høj kvalitet let tilgængeligt, for verdens små og mellemstore virksomheder. Gennem denne blog på IVÆKST vil Sebastian komme med indlæg omhandlende content marketing, copywriting, SEO, PPC, og brugen af diverse softwares, som kan benyttes til digital markedsføring.