Tags:
Jeg arbejder til daglig med Facebook annoncering for virksomheder i alle størrelser. Jeg giver dig her 5 tips fra Facebook selv til at få succes på platformen med automatiseret annoncering.
Jeg håber at du vil bruge de næste 5 min. på at læse med. De vil være særdeles brugbare, hvis du bruger eller ønsker at bruge Facebook annoncering i din virksomhed.
1. Auto Advanced Matching
Auto advanced matching er en funktion der giver mulighed for at fodre Facebooks algoritme med endnu flere oplysninger om besøgende på dit website, når du har en Facebook Pixel installeret.
Sørg for at den er slået TIL, hvis du vil opnå meget bedre resultater. Det vil betyde at især dine brugerdefinerede målgrupper vil kunne præstere umådeligt bedre.
Ydermere giver auto advenced matching funktionen Facebook mulighed for at attribuere meget mere præcist, så du kan måle effektiviteten af din annoncering.
Sådan slår du det til: Facebook Business --> Annoncekonto --> Hændelsesadministrator --> Vælg pixel --> Indstillinger
2. Account Simplification
Gør strukturen på din annoncekonto meget mere simpel og lad Facebook's algoritme vurdere hvad der er mest effektivt.
Drop at dele dine annoncer op i forskellige placeringer eller lignende.
Hold det i samme annoncesæt, hvis der skal annonceres til samme målgruppe, så dine annoncesæt ikke konkurrerer med hinanden.
3. Campaign Budget Optimization
CBO eller Campaign Budget Optimization er en af de nyere funktioner som Facebook har lanceret. Denne giver Facebook mulighed for at fordele dit budget til de annoncesæt som er mest effektive.
Du skal blot aktivere CBO og angive et budget på kampagneniveau, som algoritmen kan arbejde med.
4. Automatic Placements
Du kender nok situationen, hvor du sidder at kigger på alle de forskellige placeringer som du kan vælge at vise din annonce på?
For nogle kan det endda være forvirrende at forstå hvor de enkelte placeringer, såsom Audience Network egentlig er?
Facebooks anbefaler at du overlader vuderingen af hvilke placeringer der fungerer bedst til dem. Du skal altså blot vælge "Automatiske placeringer" og så fordeler de automatisk budgettet der, hvor annoncerne er mest effektive.
5. Dynamic Ads
Facebook Dynamic Ads giver dig rig mulighed for at få testet en masse forskelligt annonceindhold. Denne funktion er blandt mine favoritter, da det fungerer som en automatiseret version af klassisk split-test.
Idéen bag dynamiske annoncer er, at de baseret på data, selv sammensætter billeder, videoer, tekster og produkter mm. baseret på det som er mest effektivt til din målgruppe.
Idéen
Tanken bag disse råd fra Facebook er at give verdens måske mest avancerede machine learning kontrol over din annoncering.
Jeg synes at man bør følge ovenstående råd, hvis de virker bedre end din nuværende annoncering, men jeg ser til stadighed varierende resultater af at overlade det meste af ansvaret til Facebook.
På sigt vil jeg tro at man i højere grad vil opleve, at endnu mere automatisering, vil give bedre resultater på baggrund af alt den data som samles om os som brugere på platformen.
Founder & Online Marketing Specialist, NBDigital
Niklas Bruun er en erfaren online marketing ekspert. Han hjælper til dagligt virksomheder med at udnytte deres potentiale på tværs af digitale platforme, som online marketing specialist hos NBDigital.
Find mig på LinkedIn.
Ekspertområder: