Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

3 gode grunde til at tilmelde sig en netværksgruppe

Målet med netværksgrupper kan være mange. I de seneste par år er der kommet netværksgrupper i forskellige afstøbninger, hvad enten det er amerikanske eller mindre nationale koncepter. Vi har fået bevist igennem vores private og/eller professionelle liv, at netværk kan hjælpe os med at nå fra A til B.


Hvorfor tilmelde sig en netværksgruppe?

Nogle gange mangler vi gode råd, kontakter mm. som vores nærmeste omgangskreds ikke kan hjælpe os med. Derimod kan vores udvidede netværk til tider hjælpe. Selv inden for jobfronten har netværk vist sig at være mere nyttigt end en ansøgning.

Desuden har den konstante udvikling af de sociale medier forenklet vores måde at inddele vores netværk i grupper alt efter behov, hvad enten det er fornøjelse eller direkte business.

Professionelle netværksgrupper er en god og alternativ måde at danne nye relationer på. Du kan inspirere eller blive fagligt inspireret af andre erhvervsfolk uden for kontorets fire vægge.

Netværksgrupper kan hjælpe dig med at udvide dit forretningsnetværk på tværs af brancher via netværksmøder.

Når vi ringer ud til mulige medlemmer bliver vi ofte spurgt ”Hvad får jeg ud af det”.  Det er et reelt spørgsmål, idet det er en aktivitet, man skal investere penge, tid og kræfter i.


Her er 3 gode grunde til at indgå i en netværksgruppe:

1) Netværk: Ved at være en del af en netværksgruppe opnår du et større fagligt netværk, inspiration og en større indsigt i andre forretningstiltag. Du kommer i en gruppe, som tiltaler dig og dine interesser.  Medlemmerne kan, hvis de ikke selv formår at hjælpe, henvise dig til andre i deres respektive professionelle netværk. 

2) Sparring eller forretning: En netværksgruppe dannes primært på baggrund af medlemmernes forskellige erhvervsbaggrunde, interesser og bidrag. Det er derfor vigtigt, at du gør klart over for dig selv, hvad du ønsker at få ud af et medlemskab, for dermed at få mest muligt ud af det. Indgår du i en netværksgruppe for at få mere forretning/nye kunder eller blot et større netværk. Hvis du har brug for sparring til at løse en opgave eller et tværfagligt samarbejde inden for din sektor så kan en netværksgruppe være løsningen. 

3) Gode forretningsrelationer: Ved hjælp af netværksgrupper kan du danne kortvarige såvel som langvarige forretningsrelationer. Som oftest kommer der flere medlemmer til en netværksgruppe, så du vil opleve at møde nye og tiltalende forretningsrelationer på de forskellige møder.

 

Forventningsafstemning

For at du som medlem får det største og bedste udbytte af dit medlemskab, så kræver det, at du deltager aktivt på netværksmøderne. Ligeledes er det vigtigt at man som medlem har den samme indstilling, som man forventer fra sine netværkskolleger.

Der findes ikke en rigtig måde at arrangere en netværksgruppe på. Men det vigtigste er at finde ud af, hvad der tiltaler dig, og hvad du ønsker at få ud af en netværksgruppe.

 

Har DU en hands-on succeshistorie fra en netværksgruppe? Del din erfaring med mig på Google+

 

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Specialkonsulent

Kommunikation, tekstproduktion og medlemspleje.

Nadia Zaabi har en baggrund inden for marketing og International virksomhedskommunikation.
Hun har erfaring med tekstproduktion og tekstanalyse, primært inden for NGO-verden.

Som specialkonsulent i Institut for Samhandel er hendes primære ansvarsområder, intern og ekstern kommunikation og research.

 

Mød Nadia Zaabi på Google+

 

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Specialkonsulent

Kommunikation, tekstproduktion og medlemspleje.

Nadia Zaabi har en baggrund inden for marketing og International virksomhedskommunikation.
Hun har erfaring med tekstproduktion og tekstanalyse, primært inden for NGO-verden.

Som specialkonsulent i Institut for Samhandel er hendes primære ansvarsområder, intern og ekstern kommunikation og research.

 

Mød Nadia Zaabi på Google+

 


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her