Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Fire ting du bør vide, når din virksomhed skal have ny hjemmeside

Præcis som du, vil dit webbureau stå på hænder for at gøre dit website så brugervenligt som muligt og bestræbe sig på at hjælpe dig med at fange blikket hos din målgruppe. Jo bedre forberedt du er, inden projektet søsættes, desto bedre resultat kan opnås. Her er fire overvejelser, du bør have gjort dig, inden din hjemmeside skal laves:

1: Koncept
Med koncept menes der naturligvis hvilken funktion, din hjemmeside skal have. Snakkes der om en informationsladet hjemmeside, der repræsenterer et advokat- eller konsulentfirma, drejer det sig om ren detailhandel, eller skal den fungere som blikfang for et grafisk produkt, og derfor være centreret om fx fotoopgaver eller multimediedesign? Jo bedre man kender sit produkt, desto bedre kan man rådgive sit webbureau, og desto bedre vil både deres produkt og dit udtryk blive.

2: Design
Vid hvad du søger. Søger du en hjemmeside, som laves fra bunden vha. wireframes eller et bestemt template? Det er vigtigt at kommunikere, om du søger en neutral, strømlinet side, sætter brugervenlighed og gennemsigtighed i højsædet eller gerne vil formidle større mængder information. Dit webbureau vil forsøge at hjælpe med at gøre brugerens oplevelse så ubesværet som muligt og dermed bevare dine potentielle kunders motivation til at blive hos dig.

3: Forretningsplan
Når du kender dit koncept, og ved hvilket design du ønsker, er næste punkt at få styr på og formidlet til dit webbureau, hvad din forretningsplan kræver af hjemmesiden. Skal siden være centreret omkring information og rådgivning, kontaktformularer eller direkte salg? Hvilke funktioner er tvingende nødvendige, og er der nogle features, som kunne forbedre oplevelsen for dine kunder drastisk? Jo bedre der er læst på lektien, desto mere konkret er arbejdsopgaven for dit webbureau, som i stedet for overvejelser kan kaste sig direkte over selve brugeroplevelsen. “The Devil is in the detail”.

4: Budget
Den “kedelige” del af forberedelserne som dit webbureau vil sætte pris på, er en realistisk forventning til omkostningerne. Hvad er der plads til i budgettet? Jo mere avanceret dit koncept og design skal være, og jo flere features dit website skal indeholde, desto mere arbejdstid vil det kræve fra dit webbureau. Hver hjemmeside, dit webbureau laver, er deres visitkort, og hvis et stykke arbejde er værd at gøre, er det værd at gøre rigtig godt.

Således har du altså her fire væsentlige punkter, som er essentielle at have på plads, når man skal i dialog med et webbureau. Rådene og de forskellige værktøjer skal i sidste ende gerne spare dig for både tid og penge. Hvis du har brug for et værktøj som målestok ift. pris på en ny hjemmeside, kan denne prisberegner være behjælpelig. Det er altid godt at have et estimat, inden man går ind til en forhandling.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Online Marketing Specialist & Affiliate Marketeer

Online Marketing Specialist ved Reva Media ApS. I min fritid arbejder jeg med affiliate marketing. Har arbejdet med SEO siden 2011.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Miklas Kroager
Online Marketing Specialist & Affiliate Marketeer
Tags: Administration, Arbejdsliv & Tendenser, IT, Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Tryghed

Skal du have ny hjemmeside? Så kan det gå grueligt galt. På den rigtig dyre og kedelige måde. Jeg driver selv et webbureau, og giver dig her indblik i de faldgruber du kan støde på, og hvordan du undgår at blive ramt.

Online Marketing Specialist & Affiliate Marketeer

Online Marketing Specialist ved Reva Media ApS. I min fritid arbejder jeg med affiliate marketing. Har arbejdet med SEO siden 2011.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her