IVÆRKSÆTTERHOTLINE
Få den hjælp du søger
Læs mere
Tlf. 7013 0313 (Hverdage 8.00-20.00)
Skriv en mail med dit spørgsmål
Læs mere
Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:

Send en mail til hotlinen:

Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Bloggen

Lad være med at sælge på sociale medier!

Hver evig eneste dag bliver vi tæppebombet med salgsbudskaber på de sociale medier. På Facebook bliver vi konfronteret med utallige tilbud via diverse annoncer og sponsorerede opslag, mens vi på LinkedIn bliver kontaktet af den ene sælger efter den anden, som på baggrund af vores titel har et tilbud, som vi ”absolut ikke kan sige nej til”.

Kodeordet er “unselling”

 

Førnævnte tilgang virker – det er indiskutabelt. Hvis du eksempelvis skriver til nok personer med den rigtige titel, så vil der være enkelte, som siger ja til et møde. Men tænker du nogensinde over de brugere/potentielle kunder, som ikke er i proces, men som alligevel modtager dine salgsbudskaber?

En vigtig præmis at forstå i denne sammenhæng er nemlig, at vi mennesker er på de sociale medier for at være sociale med hinanden - ikke for at blive solgt til. Det kan godt være, at vi har vænnet os til sælgere, annoncer og sponsorerede opslag, men de fleste vil helst være dem foruden. Derfor er tilgangen ikke holdbar, og kodeordet bør i stedet være “unselling”. Med andre ord; du skal kommunikere med både nuværende og potentielle kunder på en ny og ikke-sælgende måde.

Du skal fokusere på at skabe reel værdi. Glem priser og pak den gamle salgstale væk. Lav i stedet indhold, der er informerende og inspirerende, og som derudover italesætter et fælles problem eller en fælles interesse mellem dig og din ønskede målgruppe.

Din personlighed vinder altid over dine produkter!

 

Det menneskelige aspekt er også utrolig essentielt at have for øje, såfremt du ønsker succes med din kommunikation på de sociale medier. Vi mennesker adskiller os nemlig fra teknologier og robotter ved at have personlighed. Jo mere personligt du kan gøre dit content, desto større chance vil du have for at etablere og udvikle relationer. Relationer, som kan give dig noget mere end blot overfladisk social kapital.

Min pointe er, at du ikke må glemme dig selv og det sociale aspekt i den digitale salgs- og annonceringsmøllen. Brug tid på at skabe relationer på de sociale medier ved at producere indhold, som har en holdning. Indhold som ikke blot fremhæver dit produkt eller din virksomhed, men som i stedet skaber værdi for din målgruppe.

Det kan være en lang og hård rejse, men jeg lover dig, at det er hele rejsen værd!

Del indlægget med venner og kollegaer

KOMMENTER PÅ Google+

Henter kommentarer ...

Blog ekspert

Partner, Content Marketing- og Social Selling Company

Marcus Birk rådgiver startups til mere etablerede virksomheder i, hvordan de bedst muligt navigerer i en verden, som stadig bliver mere og mere digital.

Han bevæger sig i krydsfeltet mellem salg og marketing, hvor han underviser virksomhedernes medarbejdere i alt fra social selling til content produktion og annoncering på sociale medier.

Denne viden deler han nu med glæde ud af til brugerne her hos IVÆKST og på hans LinkedIn-profil.

Marcus Birk er til daglig partner i Content Marketing- og Social Selling Company. Han har en kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet, og han har tidligere beskæftiget sig med politisk interessevaretagelse på nationalt plan.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

02.02.2018
Marcus Birk
Partner, Content Marketing- og Social Selling Company
Tags: Kommunikation & Markedsføring, Salg

Her er fem råd til, hvad du skal være særligt opmærksom på, når du bruger videomarkedsføring på sociale medier. 

 

Partner, Content Marketing- og Social Selling Company

Marcus Birk rådgiver startups til mere etablerede virksomheder i, hvordan de bedst muligt navigerer i en verden, som stadig bliver mere og mere digital.

Han bevæger sig i krydsfeltet mellem salg og marketing, hvor han underviser virksomhedernes medarbejdere i alt fra social selling til content produktion og annoncering på sociale medier.

Denne viden deler han nu med glæde ud af til brugerne her hos IVÆKST og på hans LinkedIn-profil.

Marcus Birk er til daglig partner i Content Marketing- og Social Selling Company. Han har en kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet, og han har tidligere beskæftiget sig med politisk interessevaretagelse på nationalt plan.

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her