Tags: Salg
Co-founder
27.11.2014Skab værdi for dine følgere – og dig selv
Når det kommer til sociale medier vil dine følgere – og potentielle følgere – gerne se noget indhold, der kan skabe værdi for dem. Tænk på, hvilken service din virksomhed tilbyder, og hvordan du kan bruge det til at skabe værdi for dine følgere.
Driver du eksempelvis en slagterforretning kan råd om, hvordan man vælger et godt stykke kød, griller en flæskesteg eller bedst holder kød på frys skabe værdi for dine følgere. På den måde bruger du din viden til at skabe værdi for dine følgere – og dig selv. Det handler altså om at anvende ens ekspertiseområde til at skabe værdifuldt indhold og positionere jer som virksomhed.
Post regelmæssigt
Det er de færreste virksomhedsejere, som jeg taler med, der praler med, hvor meget fritid de har.
Iværksættere har travlt og sociale medier er ikke altid førsteprioritet.
Derfor er det vigtigt, at du lægger en plan for, hvornår og hvor ofte du gerne vil skabe indhold til de sociale medier. Start med én dag om ugen. Eksempelvis hver fredag, hvor du skriver en opdatering om ugens forløb, interne nyheder eller bare ’god weekend’.
Jo mere du arbejder med sociale medier, jo nemmere bliver det at poste regelmæssig.
Den gode historie
Mange virksomheder sidder fast i fælden, hvor de ikke føler, at den gode historie findes hos dem.
Virksomhedsejere bliver ofte blinde for, at dagligdagen i virksomheden faktisk er interessant. Det betyder, at de gode historier overses. Gode historier kan være nye medarbejdere, produkter, ekstra glade kunder eller bare kagedag på kontoret.
Disse hverdagsting virker ofte banale, men kan generere virkelig godt indhold til de sociale medier. Det kan også være med til at give din virksomhed et mere personligt og unikt præg.
1: Skab værdi.
2: Post regelmæssigt.
2: Skab et personligt brand.