Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Skab engagerende indhold til dine digitale platforme

Får du ikke nok likes og shares på de sociale medier? Bliver folk ikke længe nok på din hjemmeside? Don’t worry - det er ikke dig, men dit indhold der er noget galt med. Så tilføj ordet ‘visual’ til din ‘content marketing strategi’ og se, hvad der sker.

 

Mange virksomheder er til stede på mange forskellige digitale platforme. Det betyder, at de hele tiden skal kunne skabe nyt indhold til disse kanaler. Men hvad er nøgleordene for godt indhold, som folk gider at se på? Her får du tre skarpe bud på, hvad du kan gøre for, at dit indhold bliver set.

 

1.Træd ind i den nye æra
Uanset om vi vil det eller ej, så er vi landet i en såkaldt ‘No-Read Era’, når det gælder digital markedsføring. Lange produktbeskrivelser (eller statusopdateringer) giver måske god mening for dig som virksomhed, for selvfølgelig er dit produkt værd at læse om, og selvfølgelig er der meget, som du gerne vil fortælle om det.

Men det er tid til at pakke pennen væk og tænke anderledes.

Det er nemlig de færreste af dine kunder eller brugere, der har tid til at læse en mindre roman om dit produkt.

Især ikke hvis de læser på en lille skærm og skal kunne forstå dit budskab i løbet af 8 sekunder, som er vores gennemsnitlige attention span efter opkomsten af smartphones.

 

2. Kend din (og dit publikums) hjerne
Vidste du, at vores hjerne opfatter visuelt indhold 60,000 gange hurtigere end tekst?

Så allerede nu burde du være i fuld sving med at tænke på, hvilken type visuelt indhold, der kan understøtte din markedsføring og bedst præsentere det, du tilbyder.

Video kan være en idé for servicevirksomheder, mens 3D produktanimationer kan være effektivt for virksomheder, der arbejder med fysiske produkter.

Animationerne kan nemlig bruges på alle digitale platforme og kan udformes, så de meget nemt viser, hvordan et produkt fungerer, installeres eller monteres.

Husk på, at over halvdelen af os lærer bedst visuelt, så en flot video eller animation vil blive husket langt bedre end fx en tekst.

 

3. Engager dit publikum
Mange besøg på din hjemmeside eller mange følgere på Facebook betyder ikke nødvendigvis, at din content marketing virker.

Her er den gældende valuta engagement blandt dine følgere. Og det kan du få lettere ved at skabe indhold, der er visuelt.

Visuelt indhold er et format, som vi som mennesker finder det naturligt at interagere med. Og derfor fungerer det så godt på især sociale medier, der i bund og grund handler om menneskelig interaktion.

3D animationer er eminente til at vise en proces, et produkt i bevægelse eller fra mange forskellige vinkler - fx indefra hvor man ellers ikke kan filme med et kamera. Det er mere engagerende for brugeren end at skulle læse en lang produktbeskrivelse eller blot se på en række billeder. Du kan se eksempler på www.pinksquare.com/pricing, hvor du også tydeligt kan se, hvor meget en animation koster.  

 

Med visuelt indhold får du med andre ord ekstra meget værdi: du får et højere engagement blandt dine brugere; du kommunikerer i et tempo, som passer til det travle menneske og den lille smartphone skærm; og du gør det i et format, som vores hjerne elsker.

 

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Online Communications Assistant

Kristina Rohde er Online Communications Assistant hos den nystartede danske virksomhed, PinkSquare.com. 

Kristina har erfaring fra start-up miljøet i både New York og København, hvor hun har arbejdet med rådgivning om marketing, PR og kommunikation i virksomheders og iværksætteres opstartsfaser. Hun er cand. mag. i Dansk fra Københavns Universitet og MA i Communications Studies fra Amsterdam Universitet.

På IVÆKST-bloggen vil Kristina bidrage med gode råd om, hvordan iværksættere og virksomheder kan optimere og målrette deres kommunikation og PR-indsatser.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Online Communications Assistant

Kristina Rohde er Online Communications Assistant hos den nystartede danske virksomhed, PinkSquare.com. 

Kristina har erfaring fra start-up miljøet i både New York og København, hvor hun har arbejdet med rådgivning om marketing, PR og kommunikation i virksomheders og iværksætteres opstartsfaser. Hun er cand. mag. i Dansk fra Københavns Universitet og MA i Communications Studies fra Amsterdam Universitet.

På IVÆKST-bloggen vil Kristina bidrage med gode råd om, hvordan iværksættere og virksomheder kan optimere og målrette deres kommunikation og PR-indsatser.

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her