Tags: Google AdWords, IT, Salg
Google tilbyder flere udvidelser til dine AdWords kampagner, som giver dig mulighed for at få vist ekstra indhold sammen med dine annoncer på Google.
En af disse udvidelser er Adresseudvidelser, der giver dig mulighed for at få vist din virksomheds adresse, telefonnummer samt et kort sammen med annoncen, og dermed muligheden for at få flere klik fra potentielle kunder i dit lokalområde.
Bør min virksomhed have adresseudvidelser tilføjet?
Hvis du har en lokal adresse for din virksomhed, hvor det er interessant for dig at få besøg, f.eks. en butik eller et showroom, så bør du tilføje adresseudvidelser.
Har du en virksomhedsadresse hvor du ikke ønsker besøgende, bør du undlade at tilføje adresseudvidelser.
Hvad får jeg ud af det?
Annoncer med adresseudvidelser opnår, ifølge Google, 10% højere klikfrekvens.
Ikke alene kan du opnå flere klik, den øgede klikfrekvens er også med til at øge kvaliteten af din AdWords annoncering.
Dine søgeords og annoncers CTR (klikrate = antallet af klik pr. visning) er nemlig en vigtig faktor i Googles afgørelse af dit Kvalitetsresultat, og jo højere din CTR er, des højere er dit Kvalitetsresultat og des bedre placering og billigere klikpriser kan du opnå. Læs mere om Kvalitetsresultat.
En anden måling fra Google viser at 2 ud af 3 smartphone brugere besøger en forretning, efter de har foretaget en søgning efter lokale oplysninger på deres mobil.
Der er altså god mulighed for at få flere besøgende i butikken ved at tilføje adresseudvidelser.
Hvordan tilføjer jeg en adresseudvidelse?
7. Klik på Gem, når du er færdig.
Har du brug for yderligere hjælp, kan du læse mere om Adresseudvidelser i Googles hjælpecenter eller melde dig til gratis workshops i AdWords på niveau 1, 2, eller 3.
Konsulent og marketingschef
Joel Hyrland har arbejdet med AdWords siden 2003, kombineret med Analytics og andre værktøjer.
Joel arbejder med Sociale Medier, Produktudvikling, Ledelse og Markedsføring, med hovedfokus på AdWords.
Mød ham på Google+, Joelhyrland.dk og Facebook