Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Ét trick, der kan øge julesalget på din webshop med op til 11%

For langt de fleste webshops i Danmark står og falder årsresultatet på, hvor mange ordresedler de udskriver i december.

Derfor er det også afgørende at din webshop kan få det meste ud af det stigende antal danskere, som klarer deres årlige julegaveshopping foran computeren. 

Og her kan ét trick sørge for at pakkerne under dit eget juletræ bliver en smule større…

Ready, set, power step!

Ja, det henleder ens tanker på holdtræning i Fitness.dk.

Men power steppet er faktisk en side med produktanbefalinger, der indskydes mellem kurven og check-out-fasen på din webshop.

Og lige så simpelt som det lyder, lige så afgørende kan denne side være for dine salgstal.

 

Hjælp dine kunder

For når en kunde i dag lægger en vare i kurven på de fleste webshops, så må han vælge mellem enten at fortsætte direkte til betaling eller at shoppe videre uden hjælp. 

Men forestil dig at få samme behandling af en salgsassistent i din lokale tøjbutik. Du ville måske overveje om vedkommende overhovedet interesserede sig for dig. 

Og det er her at power steppet kan skille din webshop ud fra mængden ved at vejlede dine kunder med relevante produktanbefalinger, der glæder dem og skaber mersalg for dig.

Gavner små som store

Hvilke produktanbefalinger du så indsætter på dit power step, er op til dig og din forretning, men typisk anbefaler vi en eller flere af følgende:

1. Varer relateret til den vare, der netop er lagt i kurven
2. Varer, der er relevante i forhold til kundens købs- og browsing historik
3. Varer, som andre kunder kigger på
4. Mest solgte varer
5. Bedste tilbud

Unisport, Lomax, Sportmaster og Amazon er nogle af de forretninger herhjemme og i udlandet, som sværger til power steppet.

Men også selvom din webshop er blandt de nyeste og mindste i skolegården, så kan dette power step være en afgørende drivkraft bag din online forretning.

Øget salg

For hos Clerk.io oplever vi faktisk at power steppet kan øge salget på webshops med op til 11%

Og det betyder at power steppet kan give dig en vigtig fordel i julehandlen, fordi du simpelthen gør det nemmere for kunderne at kaste flere spændende varer i kurven, før de tjekker ud.

Og øget profit

Samtidig er det til din fordel at kunne bruge power steppet til at øge profitten på de enkelte ordrer.

Din profit-margin øges nemlig på det 2. og 3. produkt som dine kunder lægger i kurven, fordi dine omkostninger i arbejdstimer, support og fragt primært afhænger af antal ordrer - ikke deres størrelse.

Mere julehygge til dine kunder

Endelig vil power steppet også gøre det nemmere for dine kunder hurtigt at finde hvad de skal bruge.

På denne måde får de mere tid til juleklip i børnehaven, hvilket øger sandsynligheden for at de vender glade tilbage - også før påske.

Og sidder du her på falderebet og savner konkrete tips og tricks til at designe et power step, der kan øge salget på din webshop, så husk at kig på vores blog.

God fornøjelse og god jul ;-)

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Grundlægger og direktør, Clerk.io

Hans-Kristian har mere end 10 års erfaring inden for ehandel. Han sad bl.a. i Unisport, da det blot var en lille 4-mands forretning i en baggård på Vesterbro.

I 2011 stiftede han Clerk.io, som i dag er Danmarks hurtigst voksende personaliserings-startup. Clerk.io hjælper mere end 850 små og store webshops i hele Europa med at sælge mere og vokse hurtigere ved at gøre dem bedre til at lytte til deres kunder og give dem en skræddersyet shoppingoplevelse.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Hans Kristian Bjerregaard
Grundlægger og direktør, Clerk.io
Tags: Salg

Når det kommer til konkurrencen med fysiske butikker, har webshops på mange måder fat i den lange ende. Men på tre punkter kan din online forretning øge salg og kundeservice ved at kopiere konkurrenten nede på Strøget.

Grundlægger og direktør, Clerk.io

Hans-Kristian har mere end 10 års erfaring inden for ehandel. Han sad bl.a. i Unisport, da det blot var en lille 4-mands forretning i en baggård på Vesterbro.

I 2011 stiftede han Clerk.io, som i dag er Danmarks hurtigst voksende personaliserings-startup. Clerk.io hjælper mere end 850 små og store webshops i hele Europa med at sælge mere og vokse hurtigere ved at gøre dem bedre til at lytte til deres kunder og give dem en skræddersyet shoppingoplevelse.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her