IVÆRKSÆTTERHOTLINE
Få den hjælp du søger
Læs mere
Tlf. 7013 0313 (Hverdage 8.00-20.00)
Skriv en mail med dit spørgsmål
Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:

Send en mail til hotlinen:

Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Bloggen

Online marketing tendenser 2017 vs. 2018

Hvilke tendenser dominerede SEA-kanalen i 2017?

Kunstig intelligens var absolut det største emne i det forgangne år. Der har været et øget fokus på mobilsøgninger, og det blev især tydeligt, da Google investerede betydelige ressourcer i maskinlæring. Derfor har hele industrien måtte genoverveje tilgangen til SEA.  Jeg har et lille eksempel: Den velkonsoliderede, ubestridelige og væsentlige praksis; A/B-test af annoncer blev pludselig helt gammeldags sammenlignet med den avancerede maskinlæring fra Google, som nu kan forstå, hvilken annonce der skal vises til den bestemte internetbruger.



Hvilke tendenser blev forudsagt til at dominere i 2017, men viste sig at være buzzwords?

Jeg kan ikke rigtigt komme i tanke om noget, omend det skulle være noget, der skuffede mig. Jeg havde store forventninger til Smart Display-kampagner (automatiserede kampagner til Google Displaynetværket). Ved deres udgivelse havde de ret begrænsede funktioner og løste ikke rigtigt behovet for automatisering. Lad os nu se, hvordan Google vil forbedre dette!


 

Hvilke tendenser er du spændt på at se videreudviklet i 2018?

Der er meget opmærksomhed på Voice Search, som synes at være det næste “store” tiltag. Jeg tror personligt, at de største ændringer i vores branche vil relatere mere til SEA-lederes daglige arbejdsopgaver. Som automatisering bliver mere effektiv, vil arbejdstiden blive brugt mere på at se regnskaberne igennem for nye muligheder og strategiudvikling. Jeg har også stor forventninger til Google Attribution - det nye værktøj, der giver os mulighed for bedre at, hvor vi egentlig kan tjene penge.

Del indlægget med venner og kollegaer

KOMMENTER PÅ Google+

Henter kommentarer ...

Blog ekspert

Public Relations og Advertising Manager for shopping portalen ShopAlike.dk

Beryle Amondi har med sin baggrund som Cand. Ling. Merc og nuværende stilling som PR og Advertising Manager for shoppingportalen ShopAlike.dk, arbejdet inden for PR og Marketing siden 2010. Portalen gør det muligt for kunder at prissammenligne på tværs af 250 brands og forretninger, samt skabe sig et bedre overblik over de forskellige tilbud på nettet. Emnet for blogindlæg vil derfor omhandle marketing tendenser i diverse markedsføringskanaler, og ofte specifikt gældende for E-handel.

Læs mere om Beryles profil på Linkedin

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Public Relations og Advertising Manager for shopping portalen ShopAlike.dk

Beryle Amondi har med sin baggrund som Cand. Ling. Merc og nuværende stilling som PR og Advertising Manager for shoppingportalen ShopAlike.dk, arbejdet inden for PR og Marketing siden 2010. Portalen gør det muligt for kunder at prissammenligne på tværs af 250 brands og forretninger, samt skabe sig et bedre overblik over de forskellige tilbud på nettet. Emnet for blogindlæg vil derfor omhandle marketing tendenser i diverse markedsføringskanaler, og ofte specifikt gældende for E-handel.

Læs mere om Beryles profil på Linkedin

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her