Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Grundlæggende salgsteknikker

Når du skal sælge, er det vigtigt at huske på AIDA-modellen for marketing og salg:

  • Få kundens opmærksomhed - Attention
  • Stimuler kundens interesse - Interest
  • Skab en købelyst - Desire
  • Vær sikker på, at kunden skrider til handling - Action

Du skal altid kunne identificere, hvilken fase din kunde er i, så du kan påvirker ham/hende med de rigtige argumenter og virkemidler.

Ved at bruge følgende forholdsregler kan du minimere risikoen for, at kunden finder din henvendelse irrelevant eller decideret irriterende:

  • Sørg for at have din forudgående research på plads
  • Du kan modvirke, at modtageren afviser dig med det samme ved at få deres opmærksomhed gennem et iøjnefaldende design eller en provokerende udtalelse, der kan sætte tanker i gang
  • Forklar fordelene ved at købe. Du skal ikke bare tale om, hvor effektiv din gulvrenser er, men du skal også fortælle, at den reducerer personaleomkostninger og din kundes udgifter til rengøring og vedligeholdelse. Ved at forklare og fortælle om fordelene skaber du købelyst hos kunden
  • En opfordring til at skride til handling - som f.eks. et tidsbegrænset tilbud - kan også få kunden til at slå til og købe - eller i det mindste søge flere informationer 

Det er en gylden regel altid at inkludere dit telefonnummer, adresse, e-mailadresse eller bestillingsskema på al litteratur.

Hen mod enden af salgssamtalen skal du bekræfte, det I har aftalt, og samtidig tage næste skridt ved at redegøre for leveringstider. Send et bekræftende brev eller en e-mail.

Sidst opdateret: 08-02-2012

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her