Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Kundeanalyse - metode til at beregne en kundes værdi

Kunderne er din virksomheds vigtigste aktiv. I opstartsfasen gælder det om at "hverve" så mange kunder, som overhovedet muligt - men ikke så mange, at du ikke kan nå at behandle ordrerne inden for en rimelig tid. Tingene skal altså hænge sammen: Hvis du starter med et brag af en kampagne, skal du være klar til at håndtere den efterspørgsel, kampagnen genererer.

Husk at samle information om dine kunder - helt fra starten. Hvad køber de, hvor meget og hvornår? Det vil hjælpe dig til at finde ud af, hvem dine bedste kunder er. For midt i anstrengelserne for at skaffe nye kunder bliver det ofte glemt, at nogle kunder faktisk er mere værd end andre - oftest står en lille del af kunderne for en stor del af omsætningen, så det er fornuftigt at gøre noget ekstra for de bedste kunder.

Dette kan illustreres ved 80/20 reglen. Det er en tommelfingerregel, der fastslår, at 20 % af dine kunder typisk står for 80 % af din omsætning. Derfor er det fornuftigt at gøre noget ekstra for de 20 % bedste kunder, da de har stor betydning for din virksomhed.

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her