Tags: Sporing, data og analytics, Synlighed på nettet, Hjemmesidens teknik
Søgemaskineoptimering er en metode, hvor du kan fremme din hjemmesides placering i diverse søgemaskiner. Resultatet er ikke kun flere besøgende, men også de rigtige besøgende.
Det er lettest at søgemaskineoptimere fra starten, inden du opretter din hjemmeside. Hvis du allerede har en hjemmeside kan det også sagtens lade sig gøre, men det vil tage lidt tid inden det gamle indhold fjernes helt fra søgemaskinernes databaser.
Inden du går i gang med at søgemaskineoptimere din hjemmeside, vil det være en god idé at skrive de søgeord ned, som vil være oplagte for din virksomhed, gerne flere varianter af samme ord. På den måde vil kunderne lettere kunne finde din hjemmeside, uanset hvilket ord de bruger.
Der er både gratis muligheder for at søgemaskineoptimere, og betalingsmuligheder via f.eks. Google Ads.
Tjekliste til gratis søgemaskineoptimering:
Google tilbyder nogle forskellige værktøjer, som bl.a. kan hjælpe dig med at klarlægge aktiviteten på din hjemmeside, samt overvåge dine konkurrenter. Derudover kan du mod betaling, få et sponsoreret link på søgemaskinen og dermed få mulighed for at blive højere placeret end dine konkurrenter.
Google-produkter du kan bruge til betalt søgemaskineoptimering: