Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Google: Få op til 900 kroner i annoncering

Mangel på arbejdskraft

1316

Manglen på arbejdskraft rammer også små og mellemstore virksomheder.

1321

Rekruttering

I jagten på arbejdskraft er det vigtigt at tænke nyt og kreativt. For virksomheder med et mindre rekrutteringsbudget er der mange muligheder for at komme i kontakt med potentielle medarbejdere, uden det skal koste en formue.

Her kan du læse om branding- og PR-strategier til rekruttering, gratis adgang til medarbejdere, hvordan du bruger dit netværk til rekruttering, rekruttering i udlandet, vikarer og hvilke muligheder du har, hvis du vil ansætte en medarbejder med tilskud.

1322

Fastholdelse af medarbejdere

En vigtig måde at undgå mangel på arbejdskraft er at fastholde nuværende medarbejdere, og her er løn langt fra det eneste parameter, som medarbejdere vurderer deres arbejdsplads ud fra. Har du tilfredse, engagerede og loyale medarbejdere, kan du udover øget produktivitet, færre sygedage og højere kundetilfredshed opnå en stabil medarbejdergruppe.

1323

Partnerskaber og delemedarbejdere

En måde at løse manglen på arbejdskraft er at indgå partnerskaber med andre virksomheder og/eller dele medarbejdere. Her kan du læse om joint venture og delemedarbejdere.

1325

Outsourcing

Befinder din virksomhed sig i et dilemma, som følge af at du gerne vil vækste, men har svært ved at skaffe medarbejdere? Løsningen kunne være at kigge nærmere på mulighederne for at outsource.

Ved f.eks. at overlade en række af virksomhedens administrative opgaver til eksterne leverandører, kan du frigive ressourcer til de opgaver, der knytter sig tættere op ad kerneforretningen, og som skaber værdi for virksomheden.

Mulighederne er mange - det handler om at bruge tid på det, du er bedst til

Måske kunne det være en god ide at se på outsourcing af f.eks. løn- og personaleadministration, bogføring, IT, drift og markedsføring. Et alternativ til outsourcing kan også være at deles om en medarbejder i et netværk med andre virksomheder - således behøver du f.eks. ikke ansætte en bogholder på fuld tid, hvis du reelt kun har brug for en bogholder 10 timer om ugen - men du vil stadig kunne få en kompetent medarbejder, der er specialiseret inden for bogholderi.

Hvis du er opmærksom på at fokusere på og involvere dig i det, du er bedst til, og som udvikler forretningen, vil det vise sig, at mulighederne for og gevinsterne ved at outsource er mange - heriblandt at du opnår rum til at vækste ved at udnytte de ressourcer, du allerede har, til at løse opgaver der direkte styrker kerneforretningen.

Frigiv ressourcer i din virksomhed - lad andre klare de administrative opgaver.

1326

Effektivisering gennem IT

Din virksomhed kan spare både tid og penge, hvis du effektiviserer gennem IT. Forskellige IT-løsninger kan frigøre dine medarbejderes ressourcer. Læs om de forskellige muligheder her.

Sidst opdateret: 28-11-2019

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her