Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Google: Få op til 900 kroner i annoncering

IVÆKST Iværksætter Profiler

1738

Sådan har andre gjort

IVÆKST Iværksætter Profiler er forskellige iværksættere, der fortæller om deres virksomheder og de udfordringer, de har mødt, både i opstartsfasen, men også senere i processen med at drive en virksomhed. Du kan undgå at lave de samme fejl og blive inspireret af deres erfaringer, tips og gode råd.

Hvem skal Iværksætter Profilen handle om?

Giv os et tip om en interessant iværksætter til de kommende IVÆKST Iværksætter profiler. Det er ikke forbudt at nominere sig selv. Kontakt os her.

1730

Iværksætterprofil: Nicholas Meilstrup, Scandinavian Distributions

Nicholas Meilstrup24 år, direktør og spiritusdistributør

Nicholas Meilstrup er ung iværksætter og direktør i Scandinavian Distributions. Her fortæller han om sine erfaringer med at starte virksomhed op.

 

Hvilke overvejelser gjorde du dig, før du startede virksomheden op?

Det var min forretningside, og jeg tror den første overvejelse var, om der overhovedet var et marked for det.

Det var også vigtigt for mig at finde et handelsområde, hvor konkurrencen var lille, da det kan være svært at komme som helt ny, lille opstarter og gå i konkurrence med kæmpestore firmaer.

En tredje ting var, at jeg selv skulle have passion for mit forretningsområde. Det er vigtigt, at det er lysten, der driver værket. Det skal også være sjovt at drive virksomhed.

Sidst, men ikke mindst, var det vigtigt at finde de helt rigtige folk til projektet. Det gjorde jeg både gennem mit personlige netværk og valgte folk, jeg havde kendt siden barndommen, og gennem mit faglige netværk.

Hvilke forhindringer stod evt. i vejen for opstarten?

Det er svært juridisk overhovedet at få lov til at importere spiritus, så der var mange ting, der skulle på plads først.

Der er altid økonomiske besværligheder forbundet med at starte op, men det løser man jo hen ad vejen. Vores startkapital bestod både af en del egenfinansiering og finansiering fra en investor.

Vores investor har også været en god kapacitet i kraft af, at han har kunnet rådgive og fungere som en slags mentor for os unge drenge, der stod med en masse spørgsmål. Det har været godt at have en erfaren kontakt at trække på.

Vores investor er Bjarke Lauge Christensen, direktør i Marc Lauge (www.marc-lauge.dk). Han er far til en af mine venner fra kostskolen, så der har jeg også brugt mit personlige netværk.

Selvom vi ingen primære konkurrenter har, så er der stadig et kæmpe stykke arbejde forbundet med at skabe kontakter og sælge varen - altså oprette distributionsnetværk, hvilket vi stadig er i gang med.

Ellers er vi kommet heldigt og dygtigt fra start, så det har ikke været bekymringer, der har været flest af.

Var der nogle informationer eller værktøjer, du savnede i opstartsprocessen?

Nej, egentlig ikke. Vi er et godt hold, som havde kompetencerne på forhånd. Vi supplerer hinanden godt, er vidt forskellige og kan nogle meget forskellige ting. Det har gjort, at mange områder har været dækket ind på forhånd.

Hvad er henholdsvis det værste/bedste ved at have egen virksomhed?

Det bedste må være friheden og den energi, der er i det, når man skal drive tingene selv.

Det værste er, at det kan kræve stor selvdisciplin. Man har kun sig selv til at kræve, at man står op om morgenen, så der kan komme penge på kontoen.

Har du tre gode råd til andre som drømmer om at starte egen virksomhed?

  1. Mærk din egen mavefornemmelse. Hvis det føles rigtigt, skal det nok gå.
  2. Lav en grundig markedsanalyse - undersøg til bunds, om din ide også har hold i virkeligheden.
  3. Vær ikke så bange - bare gør det!
1737

Iværksætterprofil: Mads Rasmussen, Innovative Sportsequipment

Mads Rasmussen19-årig vinder af DM i iværksætteri og innovation

Mads Rasmussen er administrerende direktør for Innovative Sportsequipment, og han har netop vundet årets DM i iværksætteri og innovation for sin opfindelse af en fingerskinne, der støtter skadede fingre på forslåede sportsfolk. Han fortæller her om, hvordan han fik vinderideen og kom i gang.

 

Den gode ide

Ideen udsprang af at jeg selv spiller meget håndbold og også har døjet med problemerne med fingre, der bliver forrevet og ødelagt af at spille med harpiks. Jeg har tit siddet og forsøgt at redde det ved at vikle tape omkring fingrene, men det holder aldrig rigtigt. Derfor tænkte jeg, at det måtte kunne gøres smartere.

Fra skoleopgave til virksomhed

Jeg går på en iværksætterlinje på Tietgensskolens Handelsgymnasium, så jeg skulle starte en virksomhed som en del af undervisningen. Vi havde en del erfaringer fra 2. g, hvor vi skulle opbygge en organisation, og dem tog vi selvfølgelig med i overvejelserne, før vi startede Innovative Sportsequipment. Nogle af mine samarbejdspartnere her i 3. g er gengangere fra sidste år, så det har vi også kunnet trække på.

Da vi opdagede markedspotentialet i produktet og først vandt Fynsmesterskaberne i iværksætteri og innovation, og nu også DM, gik projektet hurtigt fra at være en skoleopgave til en reel markedsføring af produktet, som vi allerede er i fuld gang med at lancere.

Produktudviklingen var en stor del af selve opstartsfasen. Produktet er testet gennem 3-4 måneder, hvor jeg selv har lagt krop til. Vi afprøvede mange forskellige modeller, målet var hele tiden at finde det rigtige materiale til fingerskinnen. Vi startede med bomuld, som ikke duede, og endte med sportssatin, en slags spandex som viste sig at være ret optimal sammen med nogle velcrobånd og elastik.

Det er vigtigt, at skinnen bliver siddende under kampen, og at harpiksen kan sidde fast på materialet, derfor tog det meget lang tid at nå det rigtige resultat. Det var en svær og krævende fase, men troen på, at det helt rigtige materiale fandtes, holdt os gående - og så var vi sikre på, at markedsgrundlaget for ideen var der.

Den svære startfase

I den spæde opstart var der mange forhindringer for, at forretningen overhovedet skulle lykkes. Den første store forhindring var f.eks. at få sammensat den rigtige organisation. Vi måtte fyre en pige i opstartsfasen pga. manglende engagement. Hun overholdt ikke vores aftaler, så vi var nødt til at tage den hårde opgave, som en fyring er, allerede der.

Det ville også have været godt at vide præcis, hvor man kan få hjælp og skaffe de informationer, man mangler, når man starter op. Vi kunne godt have brugt noget præcis rådgivning om det at opbygge en virksomhed, f.eks. fra Væksthuse e.l. Vi ved nu, at vi har brug for folk med erfaring, som har lyst til at engagere sig i os og hjælpe os videre, fordi de tror på ideen. Det er noget, vi arbejder på nu, f.eks. at få samarbejde med Væksthuse op at stå og skaffe rådgivere.

Lyse fremtidsudsigter

Det går kun fremad. Lige nu ligger vi i forhandlinger med investorer bl.a. en af DM-dommerne fra Young Enterprise. Vi har også kontakt med Select (multinational sportsudstyrsproducent, red.), som måske er interesserede i at købe ideen. Vi har fået rådgivere ind over, hvilket har været meget vigtigt for at kunne komme videre med ideen. En dommer fra Fynsmesterskabet, sidste års vindere af DM og nogle af vores forældre, f.eks. en advokatfar, hjælper os ved at bidrage med deres erfaring og rådgivning.

At uddanne sig til iværksætter

Min drivkraft til vælge Tietgensskolens HHX"s iværksætterlinje var, at det lød spændende, fordi det er praksisorienteret. Det er en anden tilgang til det at drive virksomhed, end hvis man kun sad i et klasseværelse og lavede fiktive organisationsplaner. Man får lov til at tage fagene med ud i virkeligheden, hvor man møder rigtige erhvervsfolk og kan skabe kontakter og netværk. Det er startet som en interesse og bliver nu forhåbentlig til en levevej.

Vi har lavet forskellige virksomheder i forbindelse med skolen. På iværksætterlinjen starter man allerede i 1. g med at skulle opbygge organisationer i mindre målestok, og i 2. g får man et sponsorat fra Nordea på 1.000 kr., som man skal starte en virksomhed for.

Uddannelsen stiller krav om, at man både opbygger en organisation, produktudvikler og promoverer sin ide og virksomhed på messer osv. Det er en rigtig opstart, bare i miniformat, man skal gennemgå. Til Innovative Sportsequipment har vi selv skudt 5.000 kr. i projektet, så sammenlagt med sponsoratet har vi haft 6.000 kr. til at udvikle og lancere produktet for. Nu er vi så ude og søge sponsorater osv., så vi kan komme videre i udviklingen.

1740

Iværksætterprofil: Vibeke Nørly, Dania Vikar & Rekruttering

Arbejdsulykke førte til succesvirksomhed

Vibeke Nørly

Vibeke Nørlys iværksætterdrømme trængte sig på, da hun efter en alvorlig arbejdsulykke var sygemeldt i længere tid. I november 2005 overtog hun sammen med sin mand det nuværende Dania Vikar & Rekruttering, som på rekordtid har mangedoblet sin omsætning. Vibeke Nørly fortæller her om sine erfaringer med at springe ud som selvstændig:

Fra ny start til rekordvækst
Jeg startede faktisk op på grund af en arbejdsulykke på en tidligere arbejdsplads. Den resulterede i, at jeg blev næsten helt immobil og derfor var sygemeldt i meget lang tid, jeg mistede det job, jeg kom fra, og i det hele taget skulle jeg starte helt forfra. Jeg gik derhjemme i et stykke tid, men det kunne jeg jo ikke holde ud i længden.

Jeg har aldrig været typen, der sidder med hænderne i skødet, og det havde jeg heller ikke tænkt mig at blive, så jeg tænkte over, hvad det sjoveste job, jeg havde haft var. Jeg kom frem til, at det var, da jeg var personalekonsulent i Attention. Derfor lå det lige for at starte et vikarbureau. Faktisk har jeg haft forretningsplanen liggende siden 1988, men der skulle altså en langtidssygemelding til, før den blev realiseret.

Vi, min mand og jeg, var nødt til at finde noget, som var til at klare for mig, og det var urealistisk at starte et bureau helt fra bunden, så det var helt oplagt at overtage Dania Vikar, da vi opdagede, det var til salg. Vi bød ind med vores forretningsplan, og de syntes, vi havde nogle spændende businessideer. Vi vandt faktisk handlen, på trods af at vores tilbud blev overbudt på målstregen.

Vi havde lagt en forsigtig plan, rent vækstmæssigt. Vi ville lige se tiden an i forhold til ansættelser osv., så i starten var vi kun min mand og mig, men det første år gik helt fantastisk, over al forventning. Det er gået utrolig hurtigt, vi nåede vores treårsplan i løbet af det første år og måtte derfor hurtigt i gang med at tænke i vækst. Indtil videre har virksomheden haft en vækst på 700 %, siden vi overtog, og vi har åbnet to nye kontorer. Hvis vi når vores mål for i år, har vi tidoblet vores omsætning. Det er da rimelig godt.

Generationsskifte frem for nyopstart
Det var utrolig spændende at overtage en eksisterende virksomhed og udvikle på den, men selvfølgelig melder der sig nogle naturlige spørgsmål: Bliver kunderne efter et generationsskifte? Har vi det, der skal til for at føre virksomheden videre?

Kunderne er blevet. Vi havde en fantastisk overdragelse fra de gamle ejere, hvilket har betydet meget. Da handlen var i hus, tog de med ud og besøgte eksistererende kunder og satte dem ind i overdragelsen og præsenterede os som nye ejere. Det hjalp os hurtigt ind på livet af de eksisterende kunder, og det kunne næsten ikke være gået lettere.

Der kommer stadig nye kunder til hver uge, så ud over at bevare den eksisterende forretning, har vi også meget hurtigt skullet tænke i vækst. Vi havde som sagt planer om, at tingene ville udvikle sig langsommere, end de har gjort, i starten, så det har været nødvendigt at ansætte løbende og planlægge, som tingene er kommet.

Den svære opstartsfase
...har i vores tilfælde været let. Jeg synes ikke rigtig, vi har mødt nogle store udfordringer. Økonomisk har der selvfølgelig været nogle ting, der lige skulle på plads, før det kunne lade sig gøre - vi måtte ud og sælge al vores løsøre, campingvogn og sådan noget, belåne vores hus og optage et banklån, det tog jo noget tid. Men vi var indstillet på at satse alt, fordi vi troede på vores forretningside. Det kræver, at man sætter sin privatøkonomi på spil og krydser fingre for, at alt går, som det skal.

Vi har også haft god rådgivning i opstartsfasen. Bl.a. har Erhvervssparring Helsingør været rigtig gode til at rådgive, og vi har brugt vores netværk, advokat og revisor. Vi har også haft gode muligheder for finansiering. Vi havde tre bankrelationer at vælge imellem og valgte så den hurtigste og bedste, selvfølgelig.

Det bedste og det værste ved at være selvstændig
Det bedste er, at man er sin egen chef. Nu har jeg jo brug for nogle fleksible forhold i forhold til at skulle håndtere min sygdom. Her har det været godt selv at kunne sætte rammerne. Der er utrolig meget frihed i det, og det hjælper jo også at have nogle helt fantastiske medarbejdere, som man nyder at arbejde sammen med hver eneste dag. Det her er virkelig det bedste, jeg har gjort. Jeg brænder fuldstændig for det.

Jeg synes ikke, der er noget "værste" ved det, men den største udfordring er at holde fokus. Jeg synes, der er så utroligt mange gode ideer, som vi gerne vil realisere, så nogle gange er det en kunst at holde tungen lige i munden. Vi er dog også meget innovative og tilretter mange ting efter kunderne. Det er vigtigt, at alle kan få lov til at udleve drømme og ideer. Vi tror på vores forretning, så vi har ingen udgifter - kun investeringer.

Fremtiden? Ja, på sigt vil vi jo gerne være landsdækkende, det kunne da være fedt, men nu tager vi en ting ad gangen, og så må vi se. Indtil videre har vi åbnet vores tredje kontor, så det går helt sikkert den rigtige vej.

3 gode råd til dem, der går rundt med iværksætterdrømme

  1. Tror du på det, så skal du bare føre det ud i livet. Hvis man tror på sine visioner, kan man bygge Rom.
  2. Hvis du har en bank eller en rådgiver, der ikke tror på det, du vil, så er det bare ikke den rigtige rådgiver - skift ham/hende ud. Hold fast i din vision, drop forhindringerne.
  3. Det er ikke sikkert, at chancen kommer igen, start op mens du brænder for det. Hvis du gør det, mens energien og lysten er der, er der meget større odds for, at det lykkes, for der er en kæmpe drivkraft i det i sig selv. Kast dig ud i det - verden er til for at leve i.
2050

Er der forskel på mandlige og kvindelige iværksættere?

Er der forskel på mandlige og kvindelige iværksættere?

Mai MannicheSvaret er kort og kontant - "JA". For Mai Manniche, iværksætteren bag smykkefirmaet JEWLSCPH, er der ingen tvivl, der er en kæmpe forskel på mandlige og kvindelige iværksættere - på både godt og ondt. 

"Rigtig mange kvinder går rundt med en iværksætter i maven, idéerne er fantastiske - men de tøver med at springe ud i det. Frygten for at miste penge, problemer med barsel, hvordan den selvstændige tilværelse påvirker familielivet, omfanget af regnskabet etc. er nogle af de emner der optager kvinder med iværksætterdrømme og holder dem tilbage. Det skal vi have lavet om på."

Fordi kvinde er kvinde bedst…

Ifølge Mai Manniche har kvinder - til forskel fra mænd - ofte behov for og stor glæde af, at lytte til og lade sig inspirere af andre kvinder i samme situation.

"Situationen er her: skal - skal ikke, være iværksætter. For at ende på SKAL, er det vigtigt, at få fortalt andre iværksætterkvinders historie, som inspirationskilde og som svar på mange af de praktiske spørgsmål, der optager kvinder med iværksætterdrømme. Der er brug for erfaringer - lige fra familieliv, sygdom, kost og motion - til retsmæssige forhold, personalehåndtering, banklån og investeringer.

"Da jeg for fem år siden kastede mig ud i iværksætterlivet, manglede jeg erfaringer, der kunne inspirere og give mig is i maven. Jeg havde brug for andre kvinders historier - ikke mænds, med (for) meget hår på brystet.

Gun-Britt - opskriften på kvindelig succes efter 35 år som iværksætter

Gun-Britt
Zeller

Gun-Britt er en af de inspirerende historier. 30 ansatte indenfor kosmetik og i frisørimperiet. Ifølge Gun-Britt er der ingen tvivl - arbejd målrettet mod, at være den bedste på dit felt: "Jeg er altid gået op i kvalitet, og jeg mener stadigvæk, at det er mit adgangskort til en god forretning. Du har selv et ansvar, hvis du vil blive til noget, og har du store ambitioner, så må du yde noget ekstraordinært, for det kommer ikke til dig ved at have et 9 til 16-job"

Spring ud i det - med ha" styr på baglandet.

"Du skal ikke gennemtænke dit valg om at blive selvstændig alt for meget, for så kommer du aldrig i gang. Spring ud i det - og støt dig til din familie - men sikr dig først deres opbakning. Har du et bagland, skal du fornemme, om det er et bagland, der er klar til det. Får du ikke forståelse fra dit bagland, skal du være klar til at miste det".

Husk det "tørre"

 "Det bedste motto, du kan have, når du starter din egen forretning, er, at det er vigtigt at blive selvfinansierende. Det er aldrig optimalt at have lån, fordi du går bare og betaler ekstra penge til ingenting. Når du starter op, har du et budget, som hænger sammen, og så ved du også, hvornår du kan afvikle dine lån. Hold dig til det budget og bliv ikke revet med af, at der pludselig vælter penge ind. "

Gun-Britts "lagkage-fif"

"Én ting er, at der kommer en masse penge ind, noget andet er, at meget få af dem er dine. I starten sagde jeg altid, at hvis du har en lagkage, så skær den i fire dele, så er der til moms, til skat, lønninger og til dig selv".

OG udnyt du er kvinde:

"Som kvinde ligger det til vores natur at være meget følsom, og det skal vi udnytte. Jeg tror, at vi fornemmer noget mere og hurtigere, end mænd gør, og den intuition skal vi lytte til, for den får os til at vælge rigtigt i mange situationer".

Ny bog Iværksat af kvinder

Mange kvinder drømmer om at starte deres eget, idéerne er der - men hjælpen til at tage de første - ofte afgørende - skridt, mangler. Af de iværksættere, der er i Danmark, er kun cirka 25 procent kvinder. Det er baggrunden for bogen "Iværksat af kvinder", hvor du kan møde Gun-Britt og ni andre kvindelige iværksætterfortællinger.

"Bogen falder på et tørt sted, og jeg er sikker på, at min egen og de ni andre meget forskellige kvindelige iværksætterfortællinger i bogen, kan inspirere andre kvinder til at kaste sig ud i dette fantastiske liv." udtaler Mai Manniche, og understreger derfor - kvinde du KAN.

Den 9 juni udkommer bogen "Iværksat af kvinder" (Forlaget Liva), med 10 iværksætterkvinders erfaringer på godt og ondt - samt en lang række praktiske råd og vejledninger, der gør det nemt for kvinder, at kaste sig ud iværksætterlivet.

Læs mere om bogen på forlagetliva.dk.

2057

20 år - Eget firma og studerende på to uddannelser

20 år - Eget firma og studerende på to uddannelser

Arbejdsbyrden fra et fuldtidsstudie som Multimediedesigner på Nordic Multimedia Academy og en uddannelse som Web Marketing Manager på IBC i Kolding ville tage pusten fra de fleste unge mennesker. Men Jacob Leander Christensen er ikke som de fleste, for ved siden af de krævende studier arbejder han fuldtids i sit eget online markedsføringsfirma.

Årsomsætningsrekord nået allerede i maj

Arbejdsiveren har allerede kastet en række succeser af sig, og den første del af drømmen er allerede gået i opfyldelse.

"Det var min drøm, at jeg kunne leve af at lave online markedsføring inden jeg var færdig med uddannelserne. At det er lykkes er jeg pavestolt over, for det er jo sket i en tid, hvor det øvrige samfund har skreget deres frustrationer om finanskrisen ud", forklarer den 20årige Jacob Leander Christensen.

Finanskrisen til trods har den unge iværksætter ramt plet med sin virksomhed, der beskæftiger sig med at lave online markedsføring. Faktisk går det så godt, at omsætningen allerede i maj måned tangerede hele omsætningen for 2009.

"Virksomhederne har heldigvis for alvor fået øjnene op for, hvor vigtigt online markedsføring er for deres omsætning. Det betyder naturligvis ekstremt meget om din virksomhed er placeret højt, når der søges på Google, og det er en af de opgaver, jeg løser gennem min ekspertise inden for søgemaskineoptimering og Google Adwords", fortæller Jacob Leander Christensen, der allerede som 13årig lavede sine første hjemmesider.


Jacob Leander Christensen er ikke kommet sovende til sin viden om og succes inden for online markedsføring. En arbejdsuge på 88 timer er ikke unormal for den unge iværksætter, der de sidste år har tygget sig igennem op mod 10.000 sider i forskellige bøger om online markedsføring.
 

12taller på stribe

Den unge iværksætter har travlt i sit firma. Det skulle man tro ville afspejle sig i resultaterne på eksamensbeviset, men det har langt fra været tilfældet, for den ene topkarakter efter den anden er blevet høstet siden 12tallet i IT på A-niveau på handelsgymnasiet blev sikret i 2008.

"Faktisk er 12tallet kun glippet en enkelt gang, hvor jeg måtte nøjes med et 10tal", siger en smilende Jacob Leander Christensen. Bag smilet gemmer der sig dog en lettere irritation, for målet har hele tiden været at gå igennem uddannelserne med lutre 12taller.

"Jeg tror mine høje forventninger skyldes min store passion og interesse for området. Jeg elsker simpelthen det jeg laver så meget, at jeg hele tiden yder mit bedste for at opnå succes. Derfor kastede jeg mig også over to uddannelser samtidigt, ligesom jeg har læst samtlige danske bøger, der er skrevet om søgemaskineoptimering".

Trods succesen jagter den unge iværksætter nu de næste mål, der blandt andet handler om at konsolidere firmaet og tiltrække nye kunder. Om kunderne er store landskendte virksomheder eller mindre lokale firmaer betyder ikke det store.

"Jeg vil naturligvis gerne have nogle store firmaer som kunder, men det betyder faktisk mere for mig, at det en spændende opgave, hvor jeg kan anvende mine mange forskellige kompetencer, end at kunden er stor og landskendt", forklarer Jacob Leander Christensen, der også flere gange har valgt at takke nej til opgaver, hvis indhold han ikke kunne stå inde for.

Efterspurgt og anerkendt ekspert

Jacob Leander Christensen har allerede høstet meget anerkendelse for sit arbejde med søgemaskineoptimering. Faktisk er han blevet en så efterspurgt herre, at han har lavet artikler til fagbladet IT Prosa og fungerer som specialist indenfor søgemaskineoptimering på hjemmesiden Partner-ads.com og det lokale projekt E-spot (www.e-spot.dk), der blev startet af Udviklingscentret i Vejen og Innovationshus Syd i Rødding i september 2009.

"Det har naturligvis været fantastisk, at se sig selv udnævnt som ekspert og blive anerkendt for sit arbejde. Anerkendelsen tror jeg skyldes flere forhold. Naturligvis spiller min faglighed en afgørende rolle, men jeg er også god til at sætte mig ind i de behov den enkelte virksomhed har", mener Jacob Leander Christensen, der giver eksempler på sin kunnen på www.jau.dk.

I disse dage sættes de sidste kommaer i eksamensopgaven, der afslutter uddannelsen som multimediedesigner. Det faktum, at de to studier snart er færdiggjort gør dog næppe arbejdsugens længde kortere.

"Jeg er nu klar til at gå all in med mit firma, og yde alt det der skal til for at skabe endnu mere succes. Derfor bliver arbejdsugen næppe kortere, men det gør ikke spor, for jeg glæder mig til for alvor at udleve min drøm, og forfølge de mål og visioner jeg har for mit firma", slutter den unge iværksætter, der midt i en krisetid har vist vejen til succes.

Sidst opdateret: 28-11-2019

UDVALGTE KURSER

Webinar: Fra bøvl til bogføringsbonus
Webinar: Kom godt i gang med din Google Ads-annoncering
Webinar: Opskriften på en simpel søgekampagne med Google Ads, der giver kunder

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her