Vi taler om, hvordan du skaber en stærk SoMe-strategi for din virksomhed, og hvilke kanaler der er mest relevante.
Du får en gennemgang af Facebook Business Suite, hvorfra du kan oprette annoncer på både Facebook og Instagram, og vi taler om, hvordan du kan profilere virksomhedenog udvide dets netværk gennem LinkedIn.
8 lektioner • 1 time 15 minutter
Mød Thor, som i mere end 10 år har hjulpet både store og små virksomheder med digital markedsføring. I første afsnit taler vi om, hvilken betydning sociale medier (SoMe) har for SMV'er, og hvilke sociale kanaler, der er mest relevante for netop dét virksomhedssegment.
Målgruppe hører (også) til det at beskæftige sig med SoMe, og er faktisk en utrolig vigtig faktor i arbejdet med markedsføring og digitalisering. Hør hvilke SoMe-kanaler, der henvender sig til forskellige målgrupper, og hvordan du analyserer dig frem til den målgruppe, du har og bør ramme.
I dette afsnit fortæller vi om, hvordan du opsætter en SoMe-strategi, der kan hjælpe virksomheden med at få succes på sociale medier. Thor gennemgår fire steps, der fokuserer på definition af mål, valg af kanal, udvikling af contentplan og vedligeholdelse af den.
Facebook er en af de absolut største og mest brugte sociale kanaler i Danmark og internationalt. I denne lektion får du en gennemgang af, hvordan du bruger Facebook Business Manager, som er det værktøj, du skal bruge til at sætte annoncer op på det sociale medie.
Foruden Facebook er Instagram også en uundgåelig og vigtig platform i forbindelse med arbejdet med SoMe. I denne lektion stilles der derfor skarpt på Instagram, og hvordan en SMV kan bruge kanalen til at få flere følgere og styrke sin forretning. Thor redegør både for de ting, en virksomhed bør gøre, men også hvad man skal undgå for at få succes og skabe kvalitet hos dine følgere.
En af Thors yndlings SoMe-kanaler er LinkedIn. Det er fordi mediet har et professionelt fokus, hvor netværk er i hovedsædet. Hør hvilke muligheder LinkedIn tilbyder SMV'er for at forbedre tilstedeværelsen på kanalen og udvide kendskabet til virksomheden.
Selvom der arbejdes dedikeret med SoMe, kan der opstå behov for at få et bureau til at hjælpe med de sociale medier. Her tales der om, hvad du skal være opmærksom på for at få det bedste samarbejde op at køre. Der er blandt andet to vigtige ting, du skal være sikker på at undgå.
I det sidste afsnit i emnet om sociale medier giver Thor sine bedste råd til optimering af SoMe-kanaler. Hans råd tæller bl.a. hurtige tricks, der kan sikre god kundeservice og at brand og virksomhed fremstår kvalitetsstærkt og unikt i forhold til konkurrenterne.
SMV:Vækstpilot Onboarding er et kompetenceudviklende kursus for vækstpiloter, der står overfor ansættelsesstart i en SMV og mangler en solid indflyvning i alt fra, hvordan virksomhedskulturen aflæses, og hvordan projekter ledes til brug af sociale medier, og hvordan der arbejdes i SMV'er. Gennem 4 fleksible moduler bliver vækstpiloten klædt på til bedst muligt at løfte omstillingsopgaven, der stilles i virksomheden. Kurset er tilrettelagt af KPI Communications A/S.